mandag den 20. august 2012

Høsten - og den stille fryd.




Lidt stemningsbilleder fra dagen i dag.

Landmændene arbejder til langt ud på natten for at få høsten i hus.
Da jeg åbnede et køkkenvindue i morges, da var marken udenfor blevet høstet  færdig i nattens mulm og mørke. Rundt omkring var der travlt i går - og der er travlt i dag.
August måned har været god ved os i år. Solen skinner stadigvæk, og man kan ikke andet end være grundlæggende tilfreds.

I lørdags skulle vi selvfølgelig se DR2. Vi fik besøg af en kær bekendt. Spiste en improviseret og god middag. Bagefter satte vi os godt tilrette for at se fjernsyn.
Tusind tak til DR for et fantastisk og sandfærdigt billede af det lille ø-samfund. Vi er begejstret for alt, vi så. Og særdeles heldige fordi vi får lov til at være en del af det hele.
Det var et fabelagtigt godt program, der har mindet os allesammen om, hvorfor vi holder så meget af præcis den her plet på jorden. 
Jeg håber, at I så udsendelsen.  


10 kommentarer:

Rejen sagde ...

Desværre fik jeg ikke set udsendelsen, men DR er jo gode til genudsendelser så jeg kan jo håbe den vist på et andet tidspunkt. Høsten er også en dejlig tid, og hvor dufter det skønt når der bliver høstet..;-D

Fruen i Midten sagde ...

De høster, og I høster. Flotte squash! Dejligt, at I var tilfredse med udsendelsen :-) Jeg har set, at den ligger på dr.dk, så nu kan jeg bare sætte mig til rette en dag og nyde jeres ø.

Johanne sagde ...

Rejen - Duften, når der høstes, er nemlig skøn :-) Og jeg elsker også lyden fra høstmaskinerne.
Udsendelsen ligger på dr.dk, som Fruen i Midten har nævnt det.

Frue i Midten - Det er agurker fra drivhuset på billedet :-) Jeg skærer i skiver og har snart en halv fryser fyldt. Bruger dem til agurkesalat til vinter.

Anonym sagde ...

Hej vi optog programmet det blev genudsendt søndag. Det er helt vemodigt at se alle dine agurker det minder mig om vores store og flotte drivhus, jeg gjorde som dig så har man altid til agurksalat om vinteren og det er altid dejligt og frisk. Knus

Johanne sagde ...

Hej :-) Så vil vi da se frem til at høre, hvad I synes om udsendelsen.
Det kan jeg sandelig godt forstå. Så mange dejlige minder - og så lang tid siden :-) Knus til dig.

Anonym sagde ...

Det var dejligt, at du gjorde mig opmærksom på udsendelsen. Jeg har set den på nettet i eftermiddags, og det var ganske rigtigt en god oplevelse. Det har gjort mig opmærksom på, at der i den kommende tid kommer udsendelser fra nogle andre øer, dem tror jeg at jeg vil se i fjernsynet.
Kærlige knus Marianne

Johanne sagde ...

Hej Marianne - Jeg ser i hvert fald frem til også at se de andre udsendelsen. Knus til dig.

Fruen i Midten sagde ...

Hold da op - er det agurker?! Jeg var overbevist om, at det var squash, de er jo kæmpestore:-)

billedmager sagde ...

Kære Johanne!
Jeg synes også at det er en hel speciel duft når kornet bliver høstet.
Jeg så ikke udsendelsen lige præcis om lørdagen. Bare rolig den blev set om søndagen på nettet. Jeg synes at de to værter på programmet har en herlig varme. Udsendelsen mindede mig også om at jeg engang for godt 30 år siden faktisk var på Ærø på cykel sammen med min mand, lillesøster og hendes veninde. Dengang cyklede vi rundt i det sydfynske område inklusiv tre øer i Øhavet.

Johanne sagde ...

Kære Anita - Det glæder mig, du har set udsendelsen. Og det glæder mig også, at du engang har været på øen :-) Siden dengang er her blevet etableret mange naturskønne cykelruter.
Og så er jeg helt enig i, at de to værter på programmet har en specielt varme.