mandag den 3. september 2012

En almindelig efterårsdag


Den forsvundne sommer kan jeg ikke lave om på, men jeg da kan nyde efteråret og de ting, som venter forude.
I dag har været en flot og stille efterårsdag. Der kommer nye farver på naturen, og her ånder fred og ro. Vasketøjet har hængt ude, og dørene kan stadigvæk stå åbne hele dagen igennem. I disse dage maler vi vinduerne indvendigt, og benytter os af det gode vejr.
Agurkplanterne i drivhuset er blevet fjernet for at give mere lys til tomaterne. (det er vand-pletter på billedet) Tomater er her til gengæld i overflod endnu.

Krukkerne foran huset er blevet skiftet ud med noget mere efterårsagtigt end de døende Spanske Margueritter.


Og så fik jeg bagt i dag. Når årstiderne skifter, er der altid ting, som bliver gjort anderledes. F.eks. at bage - noget jeg ikke er så god til at få gjort om sommeren. Nu glæder jeg mig til gengæld til at komme i gang med bageriet igen.
Bare lidt på en skøn og almindelig efterårsdag. 

8 kommentarer:

Rejen sagde ...

Efteråret er også skønt og der er stadig mange udendørs-ting man kan foretage sig..;-D

Pia sagde ...

Vejret er helt sommerligt. Vi svedte så vandet drev i dansetimen, selvom døre og vinduer var gavlet op :-)

Den omtalte bog, lyder bestemt god. Desværre er jeg inde i en periode, hvor jeg ikke får læst særligt meget, hverken det ene eller det andet sted.

Johanne sagde ...

Rejen - Det er rigtigt :-)

Pia - Sådanne perioder får vi alle, men pludselig kan det ændre sig igen. Jeg kender det i hvert fald :-) Det lyder ellers dejligt med dansetimer :-)

Conny sagde ...

Et dejlig indlæg,jeg synes også efteråret er dejlig, man kan stadig og nyde sensommeren ude.
Knus.

Fruen i Midten sagde ...

Der er da stadig en del sommer tilbage i dine roser, kan jeg se :-) I øjeblikket svinger dagene fra dejlig sensommer til surt og efterårsagtigt, så det er bare med at nyde de gode dage, der er tilbage. Lækre boller, men nej, hvem kan bage, når det er godt vejr udenfor?

Johanne sagde ...

Conny - Det kan man... og det håber jeg sandelig også, at du gør :-) Det ser i hvert fald sådan ud på din blog. Knus.

Fruen - Roserne plejer at stå til langt hen på efteråret.
Heldigvis følger menneskets sindsstemning med årstiderne - for nu fik jeg endelig lyst til at bage igen :-)

Anonym sagde ...

Ja om vi vil det eller ej så er sommeren på hæld. Vi var inde og lukke Bakken i søndags på nimbussen lidt vemodigt vi glæder os allerede til den 21. marts 2013 så skal vi nemlig åbne den igen. Det er dejligt at høre at husbond har fået det lidt bedre med synes og at han må køre bil igen det giver jer meget mere frihed. Hils ham. Knus Kisser

Johanne sagde ...

Hej Kisser - Ja, Bakken kan jeg jo sagtens undvære, det ved du jo :-) Til gengæld ved jeg godt, at I har nydt det.
Jeg skulle hilse tilbage - vi regner med at kunne klare en lille tur til fastlandet i slutningen af næste uge. Der er jo et barnebarn, som venter.
God weekend og knus herfra.