søndag den 30. september 2012

Godt og mindre godt ....


Der er gode dage, og mindre gode dage. Manden og Konen havde billetter til biografen i fredags, men så blev jeg utilpas om eftermiddagen. Heldigvis bliver filmen vist til og med mandag, så jeg håber stadigvæk. Det er nemlig alt for længe siden, vi har været i biografen sidst på grund af digitaliseringen, og derfor havde vi glædet os meget begge to.
  
Til gengæld kørte vi en tur i går i det skønne efterårsvejr. Roen er faldet over Havnen, turisterne er definitivt væk for denne gang, og de lokale finder atter vej ned til vandet, hvor de har ro og fred til at møde deres egne tanker. 
Sådan en lille gåtur langs med havneområdet den gør altid underværker.
Nu er jeg frisk igen, Solen skinner, og om lidt smutter jeg ud i haven for at gøre mig nyttig. Sådan er livet allerbedst.   

9 kommentarer:

Lene sagde ...

Jeg håber I kommer i biografen i dag og så sparkede du lige til min dårlige samvittighed, haven og krukkerne. Nu må jeg til at opføre mig som en voksen med have og hus og ikke lege ung studerende på en hybel ;-)

conny sagde ...

Flotte BLÅ billeder til en dejlige, flotte og klare efterårsdag. Håber, du når i biografen - og at vi måske får en anmeldelse/omtale.

Johanne sagde ...

Hej Lene - Og så er der lige udsolgt i biografen resten af dagene. Ærgerligt. Nå men - bedre held en anden gang :-)
At opføre sig som en ung studerende på en hybel er bestemt ikke det værste, man kan. Tværtimod - jeg ville ønske, jeg selv kunne. Iøvrigt står mine krukker ude endnu.

Hej Conny - Tak :-) Tja...vi kommer så ikke i biografen, for nu er der udsolgt. Skulle have set "Den skaldede Frisør."
Men om 14 dage kommer filmen om Marie Krøyer, den håber jeg at få set.

anette sagde ...

Dejlige billeder du viser fra jeres tur til havnen. Smukt blåt vand og en himmel der er lige så smuk :) God søndag aften. Nu vil jeg se Forbrydelsen. Knus (tak for din hilsen i dag)

Johanne sagde ...

Hej Anette - Tak for det :-) Vi ser også Forbrydelsen, men jeg synes ikke, den er lige så god som de 2 forrige. Forhåbentlig kommer det.
Ønsker dig en ny dejlig uge. Knus.

Fruen i Midten sagde ...

Det var da ærgeligt, at dit helbred lige skulle spænde ben for en god bio-oplevelse. Bedre held næste gang.

Hmm, er turist-invasionen virkelig så slem, at I lokale holder jer fra vand og havnefront i sæsonen? Jeg får jo helt dårlig samvittighed. Tænker, at det må så være det sure, der følger med det søde ved at bo sådan et dejligt sted ;-)

Johanne sagde ...

Kære Frue - Du behøver ikke have dårlig samvittighed, for du har helt ret :-) Det er det søde med det sure. Når vinteren er på sit sidste, og vi har været "alene" længe nok, glæder vi os til turisterne vender tilbage. Det er som årstiderne, alt har sin charme :-) Og lige nu nyder vi bare, at den totale stilhed er her igen:-)

Pia sagde ...

Ærgerligt når nu I havde sat næsen op til bio.
Det bedste er alligevel at du er frisk igen og haven er ikke det værste sted at opholde sig.

Johanne sagde ...

Kære Pia - Jamen ved du hvad? - Det er næsten ordret, hvad gemalen sagde :-)