mandag den 10. september 2012

Mosekonens sensommersnak


Sensommerluften er mild, og dagens Himmel har været sprød og klar. En del af de visne stauder er blevet klippet nænsomt tilbage - men heldigvis lever mange i bedste velgående endnu. Der er sensommerstemning over haven.

Vi planlægger en tur til det sjællandske land for endelig at se den lille nye prinsesse, som blev vores barnebarn for snart 1 måned siden.
Troede vi havde overnatningen på plads, men så nemt skulle det alligevel ikke gå. De unge familier har travlt nu om dage. Tja ... det havde vi andre da også i sin tid, men noget var alligevel anderledes.
Nu ender vores sensommer-tur med at blive til bare en enkelt overnatning i weekenden hos datteren. Ingen kommer til at bemærke, vi har været væk.
De unge nybagte forældre har ellers tilbudt sig, men denne gang siger vi pænt nej tak. De er trætte, sover ikke meget om natten, og sønnen har krævende arbejdsdage hjemme.  
Af og til mangler vi en helt personlig base på fastlandet. Et lille sted hvor man også kan finde den alene-tid, som er så tvingende nødvendig for en Kone som mig. Måske magtede jeg så at tage rejsen derover lidt oftere, end vi gør.
Men sådan er det altså. Og lige nu er jeg ærlig talt ikke helt klar over, om jeg glæder mig til rejsen, eller til at komme hjem igen. Nok begge dele. 
Men her og nu trænger jeg vist mest til mad - så jeg vil smutte igen. 





12 kommentarer:

Lene sagde ...

Det ville være skønt for jer med et lille fristed, så I kunne trække jer tilbage. Håber I får en god tur, selv om det bliver en hurtig tur :-)

Johanne sagde ...

Tak, søde Lene. Det gør det garanteret, der skal jo tages billeder af den lille ny. :-)

Anonym sagde ...

Vi har alle vore 4 børn lige i nærheden - derfor, kan vi tage dem i små doser, hvilket passer mig rigtig godt - og også dem.!
Jeg håber, at du får taget mange dejlige billeder af den lille prinsesse. Og så må du glæde dig til, at hun, når hun bliver stor nok til, at blive sendt til Ærø på sommerferie hos farmor og farfar.
Rigtig god tur
Kh Marianne

Rejen sagde ...

Håber det trods alt bliver en dejlig tur..;-D

Johanne sagde ...

Kære Marianne - Det vil jeg gøre :-) Men uh, hvor er der længe til. Gad vide, hvordan verden ser ud til den tid.
Du er heldig :-)

Kære Reje - Tak. Det gør det sikkert.

Pia sagde ...

Verden forandrer sig, og vi må prøve at følge med så godt vi kan :-)

Vi bor næppe på jeres vej frem og tilbage, men hvis, så har du min mail og I kan godt få et værelse til al den alenetid du/I behøver.

Dejligt bliver det helt sikkert at se den lille pige.

Johanne sagde ...

Kære Pia - Må lige tørre en tåre væk fra øjnene ... det er sødt af Jer. Ville ønske det kunne lade sig gøre. Knus.

Fruen i Midten sagde ...

En lille ny prinsesse kan jo opveje en del strabadser ;-) men jeg håber, du får mulighed for at sige til og fra som det passer dig, så I kan få en rigtig dejlig tur :-)

Johanne sagde ...

Kære Frue - Det kan hun sikkert :-)
Og jeg skal gøre mit bedste, tak til dig :-)

Hyggetrold sagde ...

Kære Mosekone :). Forstår så godt din udlængsel og bestemt også din hjemlængsel.:). Gid jeg kunne trylle et lille fristed frem til dig/jer. Knus og tanker fra mig :)

Johanne sagde ...

Kære Hyggetrold - Det kan være, du kan en dag, hvor vi skal på de kanter. Måske en lille plads til en campingvogn :-) Jeg lover, at jeg ikke vil gå i vejen. Knus.

Hyggetrold sagde ...

Kære Mosekone :). Jamen det er da helt sikkert..jeres camper kan sagtens stå her...kom bare herover, når engang det kan flaske sig...i skal være noget så Velkomne :) knus og tanker