onsdag den 12. september 2012

Rap-ænder

Ænderne vokser og vokser.
Når man ikke har været ude før, kan det i første omgang godt virke lidt skræmmende med alt det grønne græs. Så i begyndelsen vovede de sig ikke langt væk fra andehuset.

 Men der gik ikke lang tid, før det ændrede sig.  

Nu er de ude i en stor indhegning hele dagen - går selv ind om aftenen, når mørket falder på. Vi skal bare ud og give mad og lukke døren indtil næste morgen.
Og nu siger de ikke længere pip - men rigtigt RAP!

6 kommentarer:

Fruen i Midten sagde ...

De er altså søde, selv om der ikke er meget ælling tilbage i dem. Synbes, det er fint, at de har lært at sige RAP :-)

Margrethe sagde ...

De er da hyggelige :-) - Må indrømme at gæs er mine favoritter, men ænderne har charmet sig ind på mig efterhånden. Vi har 7 stk som ikke kan enes og har delt sig i 2 hold :-)Men de er meget charmerende synes jeg.

Hyggetrold sagde ...

Jamen dog, hvor er de groet :)..Hvor er de herlige. Sådan nogle vil jeg SÅ gerne have, men det går han ikke med til...jeg har ellers plaget flere gange :).Jeg er ved at spidse pennen...knus :)

Rejen sagde ...

Ænder er søde...;-D

Johanne sagde ...

Frue - Tja...de ællinger forsvandt hurtigt og blev til ænder :-)

Hej Margrethe - Jeg vil ikke have gæs, fordi jeg har en idé om, at de larmer for meget. Sjovt at dine ænder ikke kan enes. For år tilbage var der en af vores, som blev "mobbet" af de andre :-)

Hej Hyggetrold - Lad hellere være med at anskaffe ænder, for jeg er da godt klar over, at jeg fortryder det, når de skal plukkes.

Hej Reje - Det er de :-)

Helle K. sagde ...

Jeg synes, at dyr er så hyggelige ænder, høns - alle dyr :) så jeg høre dine ænder for mit indre øre. Hyg dig :)