lørdag den 23. november 2013

Ikke meget kommer af sig selv.

 

 
Efter vi malede køkkenet, har gemalen været halvskidt.
Nu er det ellers gået rimeligt længe - men når tingene går godt, så tror man jo straks, at man kan det hele. Og malerarbejde er altså noget af det, som giver ham de største problemer, så egentlig burde han holde sig helt væk fra den slags beskæftigelse. Ting bliver bare ikke gjort af sig selv. Det eneste, som kommer af sig selv, det er lommeuld.    
Derfor har han nu ligget med smerter i nakke og ryg, samt en rigtig dum følelse af svimmelhed lige siden.  Dagene har været stille, og vi har holdt os hjemme.
Men i dag sidder han op igen.
Og når Manden sidder op, så vender Konens energi også tilbage. 

Så 2.hold æbleskiver er bagt, og nu bliver der altså ikke lavet flere æbleskiver i år. Hønsene har lige fået resterne fra sidste år!


Så hønsene er glade, og katten fandt sig en plads i Solen, som har skinnet ind ad terrassedøren.


Og imens dagen lige er gået ned i orange farver, har jeg hentet hjemmelavet lasagne op af fryseren. 
Fangede lige dette smukke øjeblik fra min stue af og måtte fotografere det. For selvom man har set det så mange gange før, så kan jeg aldrig få nok.
Tænk bare, at sådan et syn, det kommer rent faktisk helt af sig selv. Her behøver vi slet ikke at gøre noget som helst andet end at nyde det.    

 
    

12 kommentarer:

Fruen i Midten sagde ...

Ja, heldigvis kommer smukke solnedgange også ganske af sig selv. Og æbleskiver, hvis man er en heldig høne. Godt, at Manden er ved at være ovenpå igen. Det må da være træls på forhånd at vide, at man nok bliver slået ud af sådan en gang malerarbejde. God aften til jer :-)

Lene sagde ...

Godt at høre at Manden er oven på igen. Dejligt med æbleskiver i fryseren, og så en solnedgang oven i købet, herligt :-) God aften til jer

Rejen sagde ...

Stakkels gemal, håber han har det fint nu. En smuk solnedgang og så med en varm æbleskive til det er ikke så dårligt. ;-D

Johanne sagde ...

Fruen - Det er rigtig træls :-) men på den anden side, så kunne det jo være værre.
Og hønsene giver æg i bytte for æbleskiver :-)
Også en dejlig aften til dig.

Lene - Og således ender alt jo atter en gang godt :-)
En dejlig aften til dig.

Rejen - Han er ok nu, tak.
Ønsker dig en dejlig aften.

Anonym sagde ...

Hej allerførst er jeg meget misundelig på dine evner ved fotograferingen fine billeder altid. Dernæst tak for småkageopskriften men havde ikke lige taget højde for at min arm nok ikke kan klare at få dejen ud af det rør så jeg må vist finde på noget andet. Jeg håber manden snart er på højkant igen han skal jo ud og skove brænde hihi godt der ikke skete mere. Jeg tror jeg tager til Bagsværd mandag en lille smut. hils omkring dig knus Kisser

Johanne sagde ...

Kære Kisser - Tak for din kommentar :-) Jeg får også ondt i armen og skulderen, og derfor deler jeg det op af flere omgange. Holder mig så ellers i ro et par dage bagefter. Men selvfølgelig har det rør sin begrænsning.
Put dejen i køleskab og skær den derefter ud i tynde skiver????
Brændet får lov til at ligge, hvor det ligger, og får den tid der skal til. Men hold da op, hvor har her pludselig været en masse mennesker forbi for at kigge og snakke om det træ!!!
Hils i Bagsværd.
Knus.

Ellen sagde ...

Nullermænd, kære Mosekone! Nullermænd og støv kommer også helt af sig selv ;-)
Øv med din mand - godt han er ved at være på mærkerne igen, men jeg kender så udmærket det med, at man har det helt dårligt selv. Sådan har jeg det både med John, med mit barn og med mine børnebørn - jeg ville sådan ønske, at jeg kunne tage deres dårligdomme på mig, men det kan jeg desværre ikke.

anette sagde ...

Dine æbleskiver ser så lækre ud. Ville ønske jeg havde overskud til / gad lave dem selv :D

Anonym sagde ...

Hvor er det ærgerligt, at din rare flittige mand er blevet så hårdt ramt af sit malerarbejde, men det er godt, at han har en solidarisk kone, der kan opmuntre ham med nogle gode æbleskiver.
Jeg har nu fundet min æbleskivepande frem fra gemmerne, og har lovet mig selv, at vore 2 børnebørn, som vi laver mad med om onsdagen, skal have nogle gode æbleskiver på onsdag. Jeg lærer dem at lave mormor/farmor mad, og de lærer mig at lave moderne mad, og vi er alle glade for hinandens inspiration. Klem Marianne

Johanne sagde ...

Ellen - Jeg har lagt mærke til nullermændene :-)
Og hvor har du dog ret.... vi hader, når vores nærmeste er syge :-)

Anette - Prøv - jeg tror også, at Kenzo vil kunne lide dem :-)

Marianne - Der kommer jo noget til os alle sammen :-) Hvor lyder det hyggeligt med Jeres maddag. God fornøjelse.

Pia sagde ...

Arbejde i massevis, af den ulønnede slags, kommer også helt af sig selv, men der kan man da sortere lidt fra ;-)
Godt at Manden igen er ovenpå.

Johanne sagde ...

Pia - Både ja og nej. Den hjemmelavede mad og bagværket kan man bestemme over selv - men ikke den basale rengøring, for så kommer musene .... helt af sig selv :-)
Knus :-)