fredag den 15. november 2013

Julesmåkager - igen igen....


Julen kan alt for hurtig blive en travl tid.
Selvom jeg ikke regner med, at vi skal være så mange til jul i år, så kan jeg alligevel bedst lide, at tingene er nogenlunde, som de plejer. Det modsatte kan tids nok komme.

Og så kan det da godt være, at alting alligevel ikke er helt som førhen, for år efter år er forskellige ting blevet opgivet. 
Men i dag fik jeg i hvert fald bagt julens første småkager, og de ligner heldigvis  SIG SELV.
Det ville være synd at sige, at bagningen gik fuldstændig som smurt. Men næsten.
Så jeg er glad - og træt - og ligner ikke mig selv. Derfor har husbond lovet at hente grillmad til i aften, for så bliver man frisk igen bagefter. 


  

14 kommentarer:

Rejen sagde ...

Julebag er ikke så dårligt, og grillmad engang imellem er heller ikke så ringe endda. ;-D God weekend til dig.

Johanne sagde ...

Rejen - :-) Næææ...selvom det nok ikke lige er det, du har mest lyst til i øjeblikket :-) Ønsker dig selv en dejlig weekend og fortsat god bedring. Knus.

May Anna sagde ...

De er så fine dine småkager,har de fået et tryk med en gaffel?. De først bagte jule småkager, synes jeg smager bedst. Jeg måtte også ty til grillbaren i sidste uge,da ældste barnbarn pludselig kom. Han bestilte maden over nettet, skrev at den ønskes leveret om 40 min, og det blev den. Der var gratis levering ved køb over 100 kr.
Ønsker dig en dejlig weekend

Johanne sagde ...

May Anna - Småkagerne er lavet i en form, hvor man putter dejen ned i et rør og trykker kagerne ud. Der er forskellige forme...men den her gik godt i dag, så jeg valgte ikke at skifte formen :-)
At få maden leveret kan man ikke i udkants-Danmark. Til gengæld er det altid hyggeligt at hente den, fordi man møder folk, man kender.
Også en dejlig weekend til dig.

Anonym sagde ...

Uhhm, de ser flotte og lækre ud. Traditioner længe leve! Min farmor fik ballade, hver gang hun prøvede at lave nye småkager til jul. Alle 14 børnebørn ville ha' tradition og de kager, hun altid plejede at lave.
Min datter bagte pebernødder og brunkager i forgårs, men tog dem med til julefrokost i går :(, så jeg skal vist ha' overtalt hende til at bage nogle nye til mig.
Mette

Johanne sagde ...

Hej Mette - og velkommen til (hvis du ikke har været her før?)

Jeg tror også, at jeg ville få ballade, hvis jeg ikke lavede de småkager :-) Selvom de ikke altid bliver spist - så skal de stå på bordet.
Skønt med en datter, som evt. bager til dig. Min datter bor desværre for langt væk.
God weekend.

Anonym sagde ...

Tak, jeg har kigget lidt med i et par uger uden at kommentere :)
Min datter bor hjemme endnu, selvom hun er 20 og startet som studerende, men hun flytter nok også langt væk en dag, sådan som jeg gjorde fra mine forældre.
Mette

Johanne sagde ...

Hej Mette - Tak fordi du gad svare mig :-) og hjertelig velkommen :-)

Anonym sagde ...

Ja der er mange ting i vores tilværelse, der ikke er som før, men der er en ting, der ikke må laves om på, og det er de hjemmebagte småkager.
KLem Marianne

Johanne sagde ...

Marianne - Det må der helst ikke :-) og det blev vi to vistnok også enige om sidste år omkring samme tid. Jeg husker i hvert fald, at du også kommenterede dengang :-)

conny sagde ...

Jeg er ikke så god til at få bagt julebag, så heldigvis har min mor (på 80) spurgt, hvilke slags jeg gerne vil have i år :-) Jeg får to slags, og det er også rigeligt til vores lille familie.
De ser flotte ud, og jeg klikkede lige på et af dine links også den flotte røde JULEsmåkagekasse. Den er jeg vild med.

Johanne sagde ...

Conny - Jeg elsker din mor lige på stedet :-) Og ønsker at jeg også bager julekager endnu, når jeg er 80 år.
Har engang truet med...at hvis jeg ikke kan bage julesmåkager til jul, så er det tid at bestille tid på Plejehjemmet! Gad vide om din mor mon har tænkt det samme :-)

conny sagde ...

Det er da ganske muligt, at min mor har gjort sig de tanker. Måske hun bager så meget for at holde plejehjemmet lidt på afstand nogle år endnu :-)

Johanne sagde ...

Conny - :-)