onsdag den 20. november 2013

Måske en anden dag!

Efter en hyggelig valgaften hjemme, hvor vi sad alt for længe oppe for at følge slagets gang, så kom jeg lidt sent op denne morgen.
Alligevel knasede græsset under fødderne, da jeg gik udenfor - så det må have været en kold nat.
Skyndte mig at redde den sidste lille morgenfrue ind fra kulden. Den har det bedst i mit køkkenvindue.

 
Det har hele tiden været min mening at lave æggepaté i dag.
Ikke til jul - men bare til os to gamle, fordi hønsene har lagt alt for mange æg.
Bagefter havde jeg store planer for strygetøjet.
 
Strygetøjet blev bare ikke til noget.
For imens var gemalen blevet færdig med at male et par af væggene i køkkenet, og jeg havde lovet at stille på plads på de åbne hylder bagefter.
Den ene hylde tager så den anden, ligesom kluden på den ene nips-ting tager kluden videre til den anden. For derefter at vandre videre til køkkenskabene ud- og indvendigt, og til sidst ligger man også og rydder op under køkkenvasken. 
Pludselig ser man så sig selv i gang med den helt store køkken-rengøring, hvilket absolut ikke var meningen. Men skønt at få gjort.
Og nu er jeg absolut for træt til at stryge i dag.
  


13 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Det er så dejligt, når først det er gjort - og vasketøjet løber jo (desværre) ingen steder :) Jeg har nydt en tur i kulden i dag - kulden er at foretrække, selv om det knirker i leddene, for så er himlen høj og der er lyst og jeg bliver glad :)

May Anna sagde ...

Det er ikke så tit, at man kan plukke morgenfruer på denne årstid, fin er den.
Æggepaté kender jeg ikke - tænker den er i stil med æggekage, uden mel og med grønsager, og det er jo lækkert.
Jeg sad også længe oppe i aftes,hvilket bevirkede, at energien har været på minus punktet, og mit køkken trænger også til sæbevand inden jule pyntningen

Ønsker dig en dejlig eftermiddag/aften

Rejen sagde ...

Kender det godt med at man bliver grebet af noget, håber du får slappet lidt af. ;-D

Johanne sagde ...

Helle - Kan godt forstå, du har nydt din tur. Jeg har det som dig :-)

May Anna - Æggepaté er hakket hårdkogte æg, purløg, paprika, salt og peber blandet i flødeost naturel. En times tid i køleskab, og derefter godt som pålæg nogle dage.

Rejen - Ja, sådan er det ofte. Det løber af med en :-)

Pia sagde ...

Det med køkkenskabsrengøringen, var lige nøjagtigt det der skete for mig i weekenden. Jeg mangler dog de udvendige sider.
Jeg havde rigtigt mange morgenfruer, men de blev trukket op og smidt på traileren, klar til bortkørsel.
Jeg har haft store planer om en brød-bage-dag i søndags men manglede noget bestemt mel, så nu har jeg lige bagt 75 æbleskiver, bare for at redde kærnemælken :-)

Johanne sagde ...

Pia - :-) Det sker nemt, at man "bare-lige-skal", og så ender det ud i en masse mere.
Jeg bager ikke æbleskiver med kærnemælk - men jeg håber, at jeg får bagt nogen i morgen.... bare for at redde den fløde, som står i køleskabet!!! Synes lige at jeg ville fortælle dig det :-)

Lene sagde ...

Hvor er I dog nogle flittige kvinder,jeg får aldrig lyst til at gøre rent i køkkenskabe ;-)

Anonym sagde ...

Åha mit køkken trænger i den grad til en kærlig overhaling, så nu tror jeg, at det skal være. Også inden børnene kommer til Williams fødselsdag den 4.dec.. Det skulle jo nødigt hedde sig, at nu trænger mor til nye briller!
Æggepateen lyder somom den skal prøves. Det er det jeg altid siger "bloglæsning giver mig inspiration"
KLem Marianne

Johanne sagde ...

Kære Marianne - At bloglæsning giver inspiration kan jeg godt skrive under på. Det mærker jeg selv, når jeg læser med rundt omkring.
Æggepateen er nem at lave, og til frokostgæster kan den laves dagen før og stilles i køleskabet.
8 fint hakket æg, fintklippet purløg samt krydderier til 2 pak. flødeost naturel (kan ikke huske mrk. nu - men de firkantede pakker, man også kan få med forskellig smag i )
Tag det nu roligt med køkkenet, der er nok ingen, som lægger mærke til, hvis det ikke er helt perfekt :-) (og ellers kan de jo gøre det selv)
Vi har i hvert fald selv været godt trætte her efter køkken-strabadserne.

Ellen sagde ...

Jeg kender det kun alt for godt: arbejde avler arbejde - ligegyldigt hvad man laver, fører det altid noget mere med sig.
Tak for opskrift på æggepate, som jeg (heller) aldrig har hørt om før - den lyder ret lækker og skal snarest afprøves.

Johanne sagde ...

Lene - Jeg havde heller ikke lyst - det kom bare helt af sig selv. Skulle bare lige....

Ellen - Ja ikke :-) Ligesom hvis man flytter et lille bitte bord, og så pludselig har møbleret hele stuen om! Opskriften er både lækker og nem ... og billigt pålæg.


conny sagde ...

Helt forpustet blev jeg af at læse dit indlæg. Og jeg kender det jo godt, det med at et eller andet liige griber om sig. Som Lene får jeg sjældent ligefrem lyst til at gøre skabe rent, men hvis den skulle komme, er det jo bare med at udnytte det :-)

Johanne sagde ...

Kære Conny - Du behøver som ikke at blive forpustet. For selvom det lyder af meget, så har vi taget det stille og roligt. Og jeg har som heller ikke lyst, HADER bare snavsede skabe!
Følgerne af vores iver, kan du læse om i det indlæg, jeg lige har skrevet :-)