onsdag den 18. december 2013

Forår og julesnaps

 
 

 
I denne tid når jeg sjældent rundt i hele haven. Der er jo andre ting at tænke på, og når man står op om morgenen, så er det mørkt. Når man så kommer i tanke om det sidst på eftermiddagen, er det også mørkt.
Men da jeg i dag skulle ud for at finde grene til et par juledekorationer, huskede jeg at give mig god tid og tage fotoapparatet med. 
Vintergækkerne kunne jeg ikke finde, men det lykkedes alligevel at finde en lille smule fornemmelse af forår og farver. 

Solen skinnede, og der var plusgrader i luften. En underlig kontrast til at husbond stod inde i køkkenet imens og lavede sin valnøddesnaps parat til jul.
Det skulle være meget nøjagtigt - så han blev også nødt til at smage. Og jeg duftede til den - mange gange. Gad vide om man kan blive beruset af det? Vi sov i hvert fald længe til middag bagefter.

 
 

    

9 kommentarer:

Ellen sagde ...

Man kan godt blive beruset af at indånde alkohol, så du har nok sovet en mindre brandert ud til middag :-D
Du er altså meget småkageflittig - og sikke et fint mønster du har lavet dem i.
Selvfølgelig falder vi da for smiger - det tror jeg aldrig, vi bliver for gamle til. Heldigvis ;-)

Hyggetrold sagde ...

Kære Mosekone. Det var godt du tog tid og fik fotoapparatet med dig, for det er en stor glæde, at se dine flotte blomster. Og sikken dram, han der er i gang med at brygge. Ja, han kender sin opskrift, så den er ganske præcis, som den skal være - sådan som den plejer, at være, og altid har været - kan jeg tænke mig :). Sikket et flot drejet snapseglas, de gyldne dråber skal drikkes af. Jeg bliver helt misundelig, når jeg kigger på figuren...Hygge fra mig :)

Johanne sagde ...

Ellen - Det har jeg sikkert :-)
Mønsteret på småkagerne tager en kageform sig af.

Hyggetrold - Drammen går han og hygger sig med at drikke et lille glas af om søndagen til sin sildemad. Der er som regel nok, indtil det er sommer igen.
Snapseglasset :-) Ja - hvem der bare så sådan ud :-)
Hygge tilbage til dig - selvom regnen siler ned her kl. 11.15.

conny sagde ...

Valnøddesnaps er godt! Og lidt mere valnøddesnaps er lidt bedre :-)
Det er dog et fantastisk snapseglas, du viser. Jeg tror, jeg må udvide min samling af champagneglas til en samling af snapseglas også - det ville da være flot at kunne stille forskellige, flotte snapseglas på bordet til en stor frokost.

Johanne sagde ...

Conny - Forskellige snapseglad lyder som en god idé. Vi har 2 stk. i forskellige farver af det viste. De er fra mit barndomshjem og købt i Tyskland engang for længe siden.

Rejen sagde ...

Forår er ikke så dårligt, snapsen må du godt have for mig. ;-D

Johanne sagde ...

Rejen - Også for mig - det er derfor, jeg kun lugtede til den.
Og lige om lidt så kommer foråret :-)

Anonym sagde ...

Jeg kan egentlig godt li' tanken om at der er 8-10 grader juleaften :) Det må gerne lade være med at regne, men det virker mere forårsagtigt end vintertungt. Så kan de gemme sneen alle andre steder end lige her, hvor jeg går.
Mette

Johanne sagde ...

Mette - Og det har du da fuldstændig ret i, for det gør jo livet lidt lettere :-)