lørdag den 21. december 2013

Glædelig Jul til Jer ude i stuerne

På denne dag som  er årets korteste, der går kursen først og fremmest mod Julen. 
Men samtidig venter vi spændt på lysets tilbagekomst. Pg den glæde der ligger i at skulle opleve endnu et forår.

Det er næsten jul nu, og jeg har nået det, som jeg havde sat mig for.
Juleænderne og flæskestegen ligger parat. Mandlerne til risalamande er hakket og ligger parat i en pose. Den 23.dec. vil de små kartofler til brune-kartofler blive kogt, så de er parat til juleaften.
Middagsmaden til den 22. og 23. er under kontrol, og det samme er det, som skal på bordet til julefrokosten. Ikke fordi nogen kræver julefrokost - men mest fordi Manden og Konen gerne vil, så længe de kan.

Udenfor er det lige nu regnfuldt og gråt - men jeg er inde i varmen og hyggen, fuld af taknemlighed.  
I morgen er de 2 yngste sønner på vej til øen. De andre har planer, som indbefatter svigerforældre eller et arbejde der også skal passe.

Nu er der vist bare tilbage at ønske Jer, som kigger her forbi, en rigtig glædelig jul.
Husk at hver eneste juleaften er noget særligt. 
Jeg håber, at I hver især må få en dejlig juleaften, fuldstændig som I ønsker den.
 
GLÆDELIG JUL.
 
 




14 kommentarer:

Kisser sagde ...

Glædelig jul, Johanne, her fra det østlige Danmark.
Ønsker dig og manden (og gæsterne) nogle skønne stunder sammen.
Og lige om lidt kommer det vidunderlige forår til os.

conny sagde ...

Glædelig jul til jer på øen - I lyder fuldstændig klar til julen. Dejligt.

Pia sagde ...

Jamen tak i lige måde Johanne ;-)
Dejligt at være på forkant med forberedelserne, enten det er kræfter eller det lønnede arbejde der opsluger den tid der er til rådighed. Jeg har planlagt at jeg vil nyde hele den 24. så jeg har masser af tid den dag.
Hils også Manden og ønsk ham en rigtig glædelig jul fra Allan og mig her fra den anden ø :-)

Lene sagde ...

Glædelig jul til dig, Johanne, dejligt at du er klar. Det gør det nemmere at kunne nyde gæsterne.

Rejen sagde ...

Kære Johanne, foreløbig tak for i år, du og din familie ønskes også en glædelig jul, og mange tak for alle dine søde kommentarer på min blog og i forbindelse med min sygdom.
Knus fra mig.

Johanne sagde ...

Kisser - Tak :-) Ja, fra i dag er foråret (næsten) på vej.
Ønsker også dig og dine en rigtig dejlig jul her fra sydhavsøen.

Conny - Tak :-) Ja, jeg er klar i år. Mest fordi jeg denne gang virkelig har formået at starte i god tid :-)
Ønsker også dig og dine en rigtig dejlig jul.

Pia - Tak :-) Ja, i år lykkedes det mig at begynde i så god tid, at kræfterne ikke slap op, og julen på den måde blev ødelagt, før den var begyndt. Så nu skal vi bare nyde det.
Også du og Allan ønskes en rigtig dejlig jul. Skulle hilse herfra.

Lene - Tak :-) Ja, det er virkelig skønt endelig at være i god tid. Nu kan pulsen nå at komme ned, så vi alle bare kan nyde dagene.
Ønsker også dig og dine en rigtig dejlig jul :-)
Knus.

Rejen - Tak til dig :-)Og det var virkelig så lidt, for dine skriverier har været meget givende.
Også du og dine ønskes en rigtig dejlig jul med tak for kommentarer på min blog samt dine egne skriverier i året, som snart er gået.
Glædelig jul og knus herfra.

Madame sagde ...

Og rigtig glædelig jul til jer, Johanne! Her er vi ikke helt så langt med juleforberedelserne, som du er.

Johanne sagde ...

Madame - Tak :-) Jeg er til gengæld lykkelig over at have nået det hele. For nu er sønnerne på vej.
Knus - og en god jul til dig og dine.

anette sagde ...

Rigtig glædelig jul herfra :)

Ellen sagde ...

Du og ægtemagen ønskes en rigtig glædelig jul og et godt nytår.

Anonym sagde ...

Du og din familie ønskes en rigtig god jul.
Tusind tak for mange hyggelige stunder (bloglæsning) og gode inspirationer bl. a. æggesalaten, som jeg idag serverede til julefrokost for min yngste søn og hans dejlige familie - de var begejstrede.
Klem fra Marianne

Johanne sagde ...

Anette - Tak og i hjertelig lige måde :-)

Ellen - Også tak til dig. Ønsker Jer dejlige dage i det skønne Sverige.

Marianne - Tak og i lige måde til dig og William. Og tusind tak for dine søde kommentarer på min blog.
Det glæder mig at høre om æggesalaten :-)
God jul og knus herfra.

Conny sagde ...

Her er vi også klar til juleaften, vi hygger os indendørs med kaffe på kanden ,levende lys, udenfor siler regnen ned og blæsten rusker i træerne, senere skal vi have lidt frokost bare vi to. Juleaften skal vi over til yngste datter og hendes familie, det glæder vi os til.
Jeg vil ønske dig og familien en rigtig glædelig jul og tak for året der er gået

Johanne sagde ...

Conny - Og nu bliver det en glædelig 1.juledag til Jer :-) For juleaften er overstået - og jeg håber, I har nydt juleaften. Vi har haft en skøn juleaften her.