fredag den 13. december 2013

Og nu til noget helt andet ....

Altså - nu må jeg virkelig tage mig sammen og slippe tankerne omkring filmen fra i tirsdags. 

Derfor kommer her nu en lille beretning.
Den foregår hen over morgenbordet et sted langt ude på landet. En Mand og en Kone sidder og spiser de sædvanlige boller med ost på, samtidig med at de lægger planerne for dagens gøremål. 

- Nu vil jeg gå ud og skære grenene af juletræet, siger Manden, og ser virkelig ud som om, han er godt og grundig træt af julen.

- NEEJ, skriger Konen. - Hvor skal jeg så hænge alle julehjerterne?
Hun ser for sit indre blik en nøgen træstamme, der stå midt i stuen juleaften.

- Nå nej - jeg mente bare de nederste grene, ler Manden. - Bare så træet passer ned i juletræsfoden.
Og så griner de begge to - og glemmer helt at det var en mørk dag i går og et surt vejr i dag.



7 kommentarer:

Hyggetrold sagde ...

Kære Mosekone.
Det var godt, at manden og konen sad lunt og godt inden døre på denne mørke dag, hvor der allerede var meldt udsigt, til en efterfølgende sur dag. Og at de forstår hinanden - og kender hinanden så godt - at de som altid, ender med, at sidde der ved bordet, grinende...og i fuld forståelse. Ja...for der sker jo heldigvis ikke noget ved at fælde de nederste grene, når bare det er i en god sags tjeneste :). Sikke en fantastisk herlig juletræsfod i der har :).

Johanne sagde ...

Kæreste Hyggetrold - Ja, og du kan sikkert se dem for dig :-)Og så fik jeg til gengæld grangrene til vaserne.
Juletræsfoden fik vi for mange år siden forærende af en mand, som boede på vejen og lavede dem selv.
Knus :-)

Ellen sagde ...

Sommetider tænker man sig ikke lige om - godt at det bare er til at grine af de fleste gange :-)

Johanne sagde ...

Ellen - Ja, sådanne sætninger høres ofte - når først man begynder at lægge mærke til det. Og det er sundt at grine :-)

Rejen sagde ...

hihi, sikke et chok konen fik, godt at det kun var de nederste grene. ;-D

Johanne sagde ...

Rejen - Ja, hun troede såmænd nok, at manden var blevet FOR træt af julen :-)

conny sagde ...

Jeg ved, jeg er sent ude med kommentar, men jeg vil lige nå at sige, at I har en vildt hyggelig juletræsfod. Herhjemme er vi for længst gået over til trækorset, som sælgeren skruer på. Husbonden blev som dreng sat til at sætte træet på fod, da faderen ikke gad. Så han mener, han er færdig med at sætte på fod :-)