mandag den 16. december 2013

Småkager, småkager og småkager

Klokken er næsten blevet 16, og opvaskemaskinen snurrer i køkkenet. Her er ryddet op, og to hold vasketøj er også blevet lagt på plads.
Gæsteværelserne er blevet støvsuget, der er lagt sengetøj på sengene, og håndklæderne ligger parat.

Man tror det næppe - men jeg har altså bagt småkager igen.
Det var staben af mandlige frivillige inde i genbrugsbutikken, som råbte på flere småkager. Eller rettere sagt - så lod jeg mig falde for smiger, og der skal ellers meget til. Men sådan kan det altså gå, og det viser jo bare, at selvom man er en kvinde i min alder, så kan man immervæk gå hen og falde for smiger.
 
Ellers tager jeg stadig forberedelserne til julen lidt af gangen, så jeg kan klare det. Selvom vi kun bliver 4 personer til julefrokosten,  så skal de ikke snydes for en ordentlig frokost. Så i går blev her lavet frikadeller. Jeg hoppede på låget til fryseren for at få alting til at være der.
 
Og så lige som Manden og Konen for et øjeblik siden skulle til at sætte sig ned for at hvile benene, gik døren op. Det var en god bekendt, der ville aflevere en juledekoration, fordi vi har været hjælpsomme mod vedkommende i årets løb. Jeg har ikke fotograferet den endnu - for lige nu trænger jeg mest af alt til at sidde ned og slappe lidt af. Det gøres fint sammen med et skriv på bloggen.   
 
 

10 kommentarer:

Kisser sagde ...

Ih, hvor har du været flittig. Det er en skøn, skøn følelse - mest bagefter :-)
Det er så dejligt med smiger. Og sige pænt tak med skønne småkager.

Conny sagde ...

Jeg troede du var færdig med, at bage småkager hi hi. Du har rat man kan nemt falde for smiger, jeg hopper på den hver gang. Jeg synes også ligesom Kisser ,at du er meget flittig. En god aften til konen og mander.

Johanne sagde ...

Kisser - DET er det, også selvom man er fuldstændig udmattet :-)

Conny - Hi hi .... det troede jeg også. Og jeg måtte finde kageformen frem fra skabet igen. Men man hopper jo på den :-) Man er vel kun et menneske.
Også en god aften til Jer.

Lene sagde ...

Og her er jeg ikke en gang begyndt på småkagerne ;-) Du er en flittig kvinde, Johanne og tak for god anmeldelse af filmen. Og så troede jeg lige at Manden var hoppet på trenden med juletræer kun med pinde :-)

Anonym sagde ...

Som du har haft travlt i dag :) også her har der været gang i juleforberedelser :)

Johanne sagde ...

Lene - Jeg har det bedst, hvis jeg kan lave noget. Og hvis man ikke gider bage småkager, kan de jo købes. Du gør så meget andet.
Juletræer kun med pinde??? Det anede jeg ikke.

Anne - Vi bestemmer jo selv - men lige pludselig er der så meget, man gerne vil inden jul.

Anonym sagde ...

Det er så dejligt at høre, at du er til fals for smiger! Og med dine evner indenfor bagningens kunst, kan jeg godt forstå, at man prøver - du har det sikkert også bedst, når du overvinder din træthed, det i sig selv er jo en gevinst.
Men men men pas nu alligevel på dig selv.
Klem Marianne

Hyggetrold sagde ...

Hej Mosekone...bagekone... :). Det lyder til at have været en dejlig dag, hvor du har kunnet jonglere med mange jern i ilden. Og...selvfølgelig skal du da falde for smiger...det er også med, til at glæde og løfte os. Altså...de dersens småkager :). Dem har jeg nu kigget på, hver eneste år herinde og tænderne har løbet i vand. Og nu skal jeg nok lade være at smigre mere, for jeg er jo ikke kommet videre i mit bollebageri...Idag var vi på Skejby, så er det overstået. Så nu kommer jeg altså igang een af dagene. God tirsdag til dig og manden :)

Hyggetrold sagde ...

Jeg ved ikke hvad der er galt men klokke visningen, her på Google, som på min kommentar skriver, at klokken lige nu er 14:37. Klokken er reelt 23:37. Kom bare lige til at tænke på, hvordan det mon kan være. Om nogen ved hvordan det hænger dsammen...for jeg gør ikke :) Knus Hyggetrold

Johanne sagde ...

Marianne - Du har helt ret. Selvom jeg ofte kommer til at betale dyrt i form af krampeanfald fra min epilepsi - så har jeg det bedst, når jeg kan overvinde trætheden. Jeg egner mig ikke til at sidde uvirksom hen, og det ville gøre mig deprimeret.

Hyggetrold - Og nu er det så lige, jeg tænker på, om du mon har modtaget min pakke. Og husker at du godt må åbne den hårde del af pakken med det samme.
Dejligt at Skejby endelig er overstået.

Jeg aner ikke, hvorfor klokken viser forkert, det har den altid gjort. Jeg kan ikke gøre noget ved det.
Knus herfra.