fredag den 9. marts 2012

"Det syvende Barn"



Imens dagene kanter sig ind i foråret, så forsøger jeg at følge med. Men det er svært. For enten sker her for meget, eller også sker der så lidt, at jeg bilder mig selv ind, at jeg har tid nok. Sådan er det bare ikke.
I dag kom Biblioteksbilen forbi med en ny bunke bøger. Der er bare det, at jeg slet ikke var færdig endnu med at læse "Det syvende Barn" af Erik Valeur. Selvom jeg hele tiden har prøvet at holde tungen lige i munden og få historien til at hænge sammen, så har det taget mig længere tid end beregnet at læse bogen.

For det første, er det svært at holde styr på mennesker og de mange historier, der er indbygget i selve handlingsforløbet. Måske burde forfatteren have skrevet flere romaner end den ene, for der er stof nok til mange bøger. Og så ville jeg da have kunnet låne én bog af gangen.
For det andet, så rendte jeg ind i et par dårlige dage med mentalt spindelvæv i hovedet, hvor jeg ikke har magtet at læse. Og nu måtte jeg altså pænt aflevere bogen tilbage, selvom jeg ikke var færdig. Også selvom jeg stadigvæk føler mig nysgerrig nok til at have lyst til at læse videre. Men der var intet at gøre, for der står 14 personer på ventelisten efter mig. Så sådan blev det.

Men intet er jo så skidt, at det ikke er godt for noget andet. Til gengæld gik jeg i gang med at rydde op i et køkkenskab, og nu ligger her også en ny dejlig stak bøger og venter.

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

åh...jeg er også i gang med "det syvende barn" og har sandelig også svært ved at holde mig koncentreret...er lige ved at give op :*)

Anette sagde ...

Du må se om du kan låne bogen igen snart så. Jeg kender godt det med at få styr på personerne/handlingen og at man pludselig ikke når at læse den. Nogle gange kan jeg forlænge lånet og andre gange må jeg låne den igen. God weekend.

May Anna sagde ...

Ærgerligt, at du ikke kunne forny lånetiden, men sådan er det jo ofte med ny udgivne bøger.
Hvor ser det dejligt ud med de udsprungne grene.
En god weekend til dig

Johanne sagde ...

Hej Anne. Jamen, det beroliger mig da lidt at høre. Hvis du har "problemer", så kan jeg da også godt være bekendt at have det :-) Men en dag ud i fremtiden, så kunne jeg alligevel godt finde på at købe den bog, og have tid nok til at læse den. Jeg er nysgerrig.
Jeg håber, du får lyst til at fortsætte. God weekend.

Anette - Normalt forlænger jeg også bare...men her er ventelisten altså for lang, og hvis jeg vil låne den igen kan der gå over 1 år. Også en god weekend til dig.

May Anna - Det er det...og jeg var en af de allerførste, som lånte bogen.
Grenene giver dejligt forår i stuen :-) En god weekend til dig herfra.

mormor sagde ...

Jeg er skrevet op til "det syvende barn" og har hørt fra andre, at de ikke er så begejstrede for den. Nu har jeg til gengæld lige fået Niceville af Kathryn Stockett ind af døren, så nu vil jeg gå i seng og hygge med den, for den er der vist "ingen ben i"
Håber snart foråret kommer - vi trænger!
Knus Marianne

Johanne sagde ...

Kære Marianne - Det lyder som en god idé. Jeg har hverken læst Niceville eller set filmen. Det bør der jo nok rettes op på.
Og ja....vi trænger virkelig til forår, men det siges, at det kommer snart. God weekend til dig.

Fruen i Midten sagde ...

Hvor jeg godt kan li' den der med, 'at der sker så lidt, at du bilder dig selv ind, at du har tid nok'. Den fornemmelse kan jeg godt blive ramt, men haha, det passer bare aldrig, og så for man dobbelt så travlt lige med et.

Bogen har jeg ikke læst, så jeg ved ikke, om den er så tung, som du skriver. Den er ellers meget populær, men det er måske bare fordi, der ikke er nogen, der vil indrømme, at de synes den er svære at komme igennem;-)

Johanne sagde ...

Netop :-) Så får man pludselig travlt - og man forstår slet ikke, hvor man har gjort af tiden :-)
Den der med, at man ikke vil indrømme, når en "populær" bog er svær at komme igennem, det har jeg mistanke om er rigtigt. Ligesom at have mange klassiske bøger stående på sin reol - uden at have læst dem. Det siger man heller ikke.
God weekend til dig.

Helle K. sagde ...

Det er sjældent, at jeg giver op, men lige netop den bog, fik mig til at give op...

Johanne sagde ...

Kære Helle - Det beroliger mig da lidt at høre, for jeg troede, jeg var blevet "tungnem". Bogen er jo blevet rost til skyerne.
Jeg forstår skam godt, du gav op :-)