mandag den 19. marts 2012

En skøn havedag

 Det har været det skønneste solskinsvejr, og jeg har været i haven. Fik rodet lidt i jorden - bare ½ time for at kroppen også kan følge med. Men det skal nok komme.
Jeg har også prøvet mit nye kamera. Er ikke helt tilfreds med flere af resultaterne, men det skal også nok komme. Øvelse gør sikkert mester. Det var bare svært for de gamle ben at bøje sig helt ned til jorden for at Konen kunne fotografere blomsterne i nærbillede. Og ikke mindst var det svært komme op igen! 
Men jeg har fået masser af dejlig luft og motion, og har set at Kejserkronerne er godt på vej.    

 
I bedet langs med vejen aner man Hyacinternes lilla farve.

 Og jeg fik også plantet mine stedmoderblomster ud i et par af krukkerne.

Sengetøjet er blevet vasket og har hængt til tørre udenfor, og indkørslen er blevet revet. Så det har været en dejlig dag, min første arbejdsdag i haven i år.

5 kommentarer:

Fruen i Midten sagde ...

Sikken dejlig dag, du har haft. Og foråret er vist længere fremme nede på din sydhavs-ø end heroppe på den jyske prærie :-)

Johanne sagde ...

Kære Frue :-) Det er det måske nok lidt. Selvom jeg ikke synes, vi har haft bedre vejr end hos Jer.

Nina sagde ...

En stor hilsen her fra Himmerland, hvor der står eksamen på programmer for tre ud af familiens fire medlemmer. Det er derfor ikke så meget, vi ser til foråret - men det var dejligt at læse, at du endelig har fået jord under neglene igen. Mange knus til jer begge fra os fire :o)

Johanne sagde ...

Kære Nina. Dejligt at høre fra dig :-) Du ved, hvor mine tanker har været henne hele vinteren, derfor har jeg desværre ikke fået kommenteret så meget rundt omkring.
Men jeg har læst med - også hos dig - så jeg følger da nogenlunde med :-) Held og lykke med eksamenerne, der sker jo så mange ting hos Jer både nu og i fremtiden.
Jeg skriver til dig. Knus til Jer :-) og tak fordi du holder ved mig.

Nina sagde ...

Du kan tro, jeg holder ved, Johanne - men også sådan lidt med mellemrum i forhold til, hvad tiden tillader. Jeg glæder mig til at høre fra dig, når overskuddet er til det :o)