torsdag den 29. marts 2012

Sådan gik torsdagen

Sidste år blev de udsolgt, så for en sikkerheds skyld har jeg købt frø til sommerblomster.

Og imens jeg drømmer om sommerblomster og en have, der ligner et sted med overskud, så har Manden købt tulipaner.  

Og imens Manden købte tulipaner, så fik Konen vasket sine køkkengardiner, og bagt nogle af de sædvanlige boller. Naboens teenage-søn har også fået en pose med hjem. Fordi han har været så sød at hjælpe os igennem arbejdet med at få udvidet hønsegården. På lørdag flytter her nemlig yderligere 6 høns ind hos de nuværende beboere. Så må vi jo se, om de kan enes. 
De får i hvert fald en del af det stykke jord, hvor vi tidligere havde køkkenhave. Der vil de forhåbentlig kunne holde græsset nede. Og det er trods alt nemmere at holde høns end at slå alt det græs.

Det har været en lang dag, men heldigvis er den ikke helt forbi endnu. Her skal også lige drikkes kaffe og spise en bolle med ost. Senere er her heldigvis varmemad fra i går, og forhåbentlig noget godt i fjernsynet, som jeg ikke falder helt i søvn til.






8 kommentarer:

May Anna sagde ...

Nyvasket gardiner og nybagte flotte boller,hvor lyder det dejligt.Og så er du også klar med blomsterfrøet,så det var lige en note til min dosmerseddel i morgen, for lidt sommerblomster skal da i jorden, når den tid kommer.
En god aften og hygge til dig

Lene sagde ...

Det lyder som om I er ved at være beredt til foråret. Dejligt med hjemmebagte boller med ost :-)

Vores have sagde ...

Hejsa.
Det lyder til at du har haft en travl dag.
Nyvasket gardiner og nybagte boller lyder dejligt.
Her i huset har "den gamle bager" bagt franskbrød.
Jeg har gjort "lidt rent" / hæklet og slappet af.
Ønsker dig en god aften.
Knus Hanne Bente

Johanne sagde ...

May Anna - Det må du gøre. Så kan man gå og hygge sig ved synet af poserne med blomsterfrø, imens man glæder sig til, at jorden bliver varm. God aften til dig ... eller måske god morgen :-)

Lene - Vi er beredt :-) Og nu er her blevet spist boller og også lagt i fryseren.

Hanne Bente - Kender godt det med at sige, at man gør "lidt rent", og det plejer at være krævende nok. Sådan er det sikkert også hos dig :-)
Håber fransbrødet smagte godt, og at du har fået slappet af. Knus :-)

Vores have sagde ...

Hejsa.
Lige inde for at sige tak for kommentaren på min blog.
Bogen om Hald Hovedgård beskriver egnen omkring "De fem Hald" - jeg bor kun ca. 3 km fra Hald Hovedgård / Hald Sø - men er født og har boet i Århus indtil 1980.
Sonja, jeg har fået bogen af er hendes forældre / bedsteforældre har boet ved Hald Sø.
Har handet i dag - i aften skal jeg være med til at fejre polterabend for min kommende svigerdatter.
Ønsker dig en god fredag.
Knus Hanne Bente

Fruen i Midten sagde ...

Uhm, de boller ser lækre ud.

Jeg har også købt blomsterfrø, så nu må vi bare vente på forårsvejr igen :-)

Johanne sagde ...

Hej, Hanne Bente.
Tak for din fortælling. Grunden til at jeg er interesseret, er at jeg har skrevet meget mere seriøst, end jeg gør i dag. Har (haft) et par forfatter-kollegaer, der har været på arbejdsophold på Hald Hovedgård og har elsket stedet.
Derfor har jeg fået tilsendt mange billeder og mange beretninger der fra i tidens løb.
Jeg har også været forbi og skævet ind til herlighederne :-) Der er virkelig skønt.
God polterabend sammen med svigerdatteren - det lyder dejligt. Opfør Jer nu pænt :-)
God weekend og knus herfra.

Johanne sagde ...

Kære Frue i Midten :-) Og vi venter (næsten) tålmodigt. Den lille forsmag på foråret har jo gjort os endnu mere utålmodige.
Knus, og god weekend til dig.