onsdag den 14. marts 2012

Indkøbstur



I går var vi en tur på fastlandet. Vi tog bilen med for at kunne nå så meget som muligt, og vi kom da også vidt omkring. Vejret var skønt, og frokostpakken blev spist et sted ved Vindebyøre Camping. Der havde vi hele udsigten for os selv.
I Svendborg købte jeg bøger, fordi der var udsalg, og fordi det var svært at lade være. Dem vil I komme til at høre mere om senere. 
Jeg købte også primula og stedmoderblomster til et par af blomsterkrukkerne. De er bare ikke blevet sat ned endnu. 

For det vigtigste lige nu er, at jeg endelig har fået købt mig et spejlreflekskamera. Et Canon eos 500 D, som jeg selvfølgelig er superglad for. Der fulgte 2 linser med, så der er nok at gå i gang med. Nu skal jeg bare lige lære at bruge det, og heldigvis følger der en manual med på dansk.
Det kunne da tænkes, at jeg også på et tidspunkt får taget nogle gode billeder. Foreløbig tager jeg det stille og roligt og giver mig god tid.     

12 kommentarer:

Fruen i Midten sagde ...

God fornøjelse med det hele. Stedmoder-blomster, bøger og ikke mindst det nye, fine kamera :-)

mormor sagde ...

Det glæder mig meget at du har købt Niceville, jeg nyder den, og er næsten færdig med den fordi jeg har lidt influena, så derfor lægger jeg mig så tit jeg kan på sofaen og læser.
Stedmoderblomsterne må komme i næste uge - jeg når det nok
Kærlige knus Marianne

Johanne sagde ...

Kære Frue :-) Tusind tak - og en god dag til dig :-)

Kære Marianne. Nu har jeg jo hørt så meget om Niceville, så den må læses på et tidspunkt. Jeg fik 3 bøger for 200,- kr.: Niceville, Min broders Vogter og Zahir.
Rigtig god bedring til dig - Stedmoderblomsterne løber ingen steder endnu. Knus.

Conny sagde ...

Tillykke med dit nye kamera.Jeg har også været på bog udsalg.Den bog jeg fik i julegave af Leif Davisen var en rigtig god og spændende bog.
Kan du have det god der over på Ærø

May Anna sagde ...

Også et tillykke herfra med det nye kamera. Niceville glæder jeg mig til,bestilte den i går i Gylendals bogklub til 149kr. Her i eftermiddag har jeg plantet Cornutaer i krukker, men tør ikke sætte dem ud, da temperaturen i nat er ml. frysepunktet og 5 grader.

Johanne sagde ...

Kære Conny - Også tak til dig. Jeg husker godt, du fik "Min brors Vogter" i julegave. Glæder mig også til at læse den - men nu skal jeg lige nærstudere kameraet først :-)

Kære May Anna - Tak :-) Det er så skønt med nye bøger, ønsker dig god læselyst.Jeg tror også, du skal vente lidt med blomsterne, vi er trods alt ikke engang kommet ind i april måned endnu. Men vi er utålmodige er vi.

Hyggetrold sagde ...

Hjertelig Tillykke med det nye fotografiapparat - det bliver du helt sikkert glad for :). Jeg har et magen til og det er jeg så superglad for :). Det er det bedste fotoapparat, jeg nogensinde har ejet. Og så er det "hjerne-venligt" - hvis ellers man kan udtrykke sig således :). Hvor er det skønt med de to linser. Glæder mig meget til at se billeder. Giv dig endelig god tid til at lære det at kende. Når jeg nu ved at du har fået det, vil jeg vente i spænding og tålmodighed, selvom jeg jo næsten ikke kan...:)Det er en god ting "altid" at hænge fotoapparatet om halsen , også selvom man bare lige skal pille lidt ved det...når det hænger der trygt og godt om halsen, så dratter det ihvertfald ikke på gulvet i en befippet situation. Knus :)

Johanne sagde ...

Kære Hyggetrold. Tusind tak for din kommentar til mit nye apparat. Jeg har indtil nu kun haft et alm. apparat af "netto-model" til 800,-! Men nu kom der et godt tilbud på det her. Ved godt det ikke er nyeste udgave, til gengæld fulgte der 2 linser med - og foreløbig er der rigeligt at gøre for mig :-) Og jeg vil huske altid at hænge det om halsen, det er et godt råd. Glæder mig over, du siger, det er en hjerne-model - for så har jeg da en chance :-) Du kender mig jo :-) Knus og tak.

Anette sagde ...

Hvor er det skønt med et nyt kamera. Stort tillykke med det. Det har jeg haft kig på det kamera - det er da lækkert! Du må i gang med at øve dig ;) glæder mig til at høre mere om bøgerne du har købt. Knus og god weekend.

Johanne sagde ...

Hej Anette. Tak. Jeg har også haft kig på kameraet længe - og så kom der pludselig et godt tilbud hos Fotocare. Bøgerne skal du nok høre mere om - men man skal jo lige læse de bedste biblioteksbøger først! Også en god weekend til dig. Knus.

Pia sagde ...

Jeg blev helt grebet af din blog, så nu har jeg snart læst hver eneste indlæg, og set alle dine flotte billeder :-)
Vi er heller ikke til bylivet, og er vild med naturen.
Tillykke med det nye kamera :-)

Johanne sagde ...

Hej Pia - og velkommen til :-)Tusind tak for dine pæne ord til min blog. Jeg får desværre ikke skrevet så meget nu, for jeg er optaget af at lære mit kamera at kende.
Men nu vil jeg også kigge lidt mere over hos dig :-) Fortsat god søndag.