onsdag den 7. november 2012

Der var en, der var to, der var tre....


På lørdag er det Mortensaften.
Og fordi andesteg er så populær en spise på den aften, så er der nu en And mindre i andegården.
I dag tog vi den første, og de andre aner slet ikke, at det snart er deres tur til at gå samme vej.

Renset efter alle kunstens regler - vejer den 3 kg. Men når den er økologisk, så vil kødet til gengæld ikke indholde ret meget fedt, som kan smelte af under stegningen.
Derfor vil der være lige så meget kød tilbage, som hvis det var en almindelig og meget større And, samtidig med at det vil mætte mere.
Nu ligger skroget i køleskabet og venter på at blive fin-pillet i morgen, fordi det er nemmere, når kødet er helt koldt.
Hvem på billedet der hedder Morten - det ved jeg ikke. Billedet blev taget i forgårs.


  

4 kommentarer:

Fruen i Midten sagde ...

Uh, det er surt at være and i denne tid. Heldigvis ved de det jo ikke - og har sikkert haft det vældig godt hos jer, så længe det varede ;-)

Håber, det går bedre med benene?

Johanne sagde ...

Kære Frue - Det tror jeg nok, at de har :-)
Benene ... er blot gamle og slidte og skal have flere pauser, end jeg giver dem :-)

Pia sagde ...

Uhm...Hjemmelavet leverpostej og rigtige landgæs, så bliver julen ikke meget bedre. Efter vi er færdige med at købe hele grise, så er det ikke så tit jeg laver leverpostej mere, men det sker :-)
Her står aftenens menu på fasanbryster, som jeg skal ud og vende nu :-)

Johanne sagde ...

Hej Pia - Jeg krydser fingre for, at julemaden bliver god i år. For sidste år var anden tør...men da var det heller ikke var egen ande-gård :-)
Uhm....fasanbryst lyder dejligt. Velbekomme til Jer.