lørdag den 24. november 2012

Varme tæer

Det har været gråvejr i et par dage, men derfor kan man jo godt nyde udsigten fra sit køkkenvindue.
 
Jeg sidder ved bordet i køkkenet og mine fødder er varme. Noget jeg aldrig har oplevet før på denne tid af året, fordi køkkenet altid har været koldt og fugtigt om vinteren.  
Men forleden fik vi endelig sat den længe ønskede varmepumpe op, og min begejstring kender ingen grænse.
Lykken er at have varme tæer.
Lykken er også at kunne stå ved sit køkkenbord uden at få blærebetændelse, samt at sidde og spise sin mad ved spisebordet uden at drømme om støvler og vanter.
Så i de sidste par dage er der blevet lavet meget mad i køkkenet. Porretærter og frikadeller til julefrokosten samt et hold æbleskiver mere.

Og så har husbond atter været på Sygehuset med sine dårlige øjne. Ny undersøgelse - ny samtale. 
- Man kan jo ikke bare sige, at sådan har du det altså...
- Vi skal jo helst finde årsagen og også helst en behandling der hjælper, siger lægen, imens han atter sidder bøjet over billeder og journaler. Manden lignede virkelig en, som havde et problem.
Heller ikke denne gang lykkedes det at finde frem til årsagen på det svigtende syn. Det bedste forslag blev nu at tage blodprøver for at lede efter eventuelle arvelige sygdomme.
Imens der ventes på svaret, bliver vi helst, hvor vi er. 
En planlagt tur til fastlandet forleden dag efter julegaver, den gik ikke lige efter planen, idet jeg blev dårlig. Så vi tog hjem igen med uforrettet sag. Men måske kan man købe dem på nettet i stedet for. At sidde hjemme ved sit eget bord i varmen, imens man drikker kaffe og spiser æbleskiver, og samtidig få overstået det meste af gaveræset, - det lyder næsten som en drøm. 




    
   

10 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Øv hvor er det synd, at de ikke kan finde grunden til det svigtende syn :( vi må håbe, at de finder den snart, så der kunne findes hjælp.
Du har da så ret - varme fødder er det bedste tillykke med jeres varmepumpe.
Julen banker snart på og hyggen breder sig. Jeg ved, at du har lært ikke at overvurdere egne evner, ikke?
God aften og god søndag :)

Johanne sagde ...

Kære Helle - Det sidste med overvurderingen af evnerne, det siger du nok med et glimt i øjet :-) For det lærer jeg aldrig, før jeg falder. Og så glemmer jeg det igen bagefter :-)
Men når nu børnene kommer til jul....så vil man jo så gerne...så meget.
Knus til dig og også en god aften (og søndag).

Anonym sagde ...

Tillykke med varmepunpen, jeg glæder mig over at høre, at den virkelig hjælper. Jeg har i flere år plaget William at få sådan en installeret i Rågeleje, men indtil nu er det ikke lykkedes mig.
Med hensyn til gaveindkøb på nettet synes jeg, at det er alletiders ide, og når bare man holder sig til firmaer der er kendte tør jeg godt.
Jeg håber, at I snart får at vide, hvad der kan være årsagen til din mands øjenproblemer - I må passe godt på Jer!! Kærlige knus Marianne

Johanne sagde ...

Hej Marianne - Tak :-)
Du kan roligt fortælle William, at en varmepumpe både giver varme og tillige er en god økonomisk investering. Den bruger faktisk langt mindre strøm, end vi havde forventet.
Knus og god søndag til dig.

Rejen sagde ...

Varme tæer er bare nødvendigt for at man kan fungere ordentligt, det er jo ikke til at tænke en klar tanke når tæerne er ved at fryse af én..Og mange gaver kan købes over nettet heldigvis, hvis jeg kan slippe for alle de mennesker der går juleamok så er jeg glad..;-D

Johanne sagde ...

Rejen - Og da vi har gået rundt med kolde vinter-tæer i snart 20 år, så synes jeg også, vi har fortjent varmepumpen :-) Er meget glad for den.
Jeg går amok bare jeg kommer over på den anden side til fastlandet - men desværre ser det ud til, at vi må prøve igen for at finde de ting, børnebørnene ønsker sig.
En dejlig søndag aften til dig :-)

anette sagde ...

Det må være skønt med den nye varmepumpe. Det er ikke sjovt at fryse.

jeg håber de snart finder årsagen til husbonds dårlige øjne. Det er nemligt rart at vide hvad det er så man kan give den rigtige behandling for de symptomer han har og ikke bare det næst-bedste medicin. Håber du er ok igen? Knus

NB: Ja bogen er rigtig spændende. Er dog ikke så langt i den endnu men den er svær at lægge fra sig :)

Johanne sagde ...

Hej Anette - Nej, det er ikke sjovt at fryse, men jeg havde vist ellers efterhånden vænnet mig til det :-)
Ja, det er irriterende med husbond, man kan jo ikke lade være med at føle sig lidt bekymret, indtil man finder årsagen.
Jeg er ok igen :-) Tak.
Puha... får lyst til at læse bøgerne. God læselyst til dig.
Knus.

Pia sagde ...

Du har rigtigt gang i juleforberedelserne og jeg forstår godt at kræfterne ikke er til det hele, men jeg vil da være ked af det, hvis du lukkede din blog.
Det er noget skidt at der ikke kan komme klarhed over mandens syn. I må så nøjes med at glæde jer over I kan holde varmen inde.
Mange kærlige tanker til jer begge.

Johanne sagde ...

Kære Pia - Dit skarpe øje har sikkert bemærket, at jeg får trang til at lukke bloggen, når kræfterne svigter. Det er jo et af de første steder, hvor man kan økonomisere med energien :-)
Men lige nu og her går det godt. Og når det ikke gør - så må jeg bare lære at holde min mund lukket :-)
Tak for din kommentar og kærlige tanker tilbage til Jer to :-)
Knus.-