torsdag den 29. november 2012

Ugidelig novemberdag

- Man sku´ ha´ været en kat!

Det grå og grumset novembervejr har lagt en tung dyne af ugidelighed hen over matriklen. Eller måske er det bare julen, som fortæller, at den er på vej. Men her fortsætter juleforberedelserne alligevel med løftet pande, selvom Konen er træt.


I går blev der gjort rent på gæsteværelserne, og julepynten blev hentet frem fra loftet. Der er ikke så meget tilbage længere, for jeg smed talrigt væk sidste år. Noget var gået i stykker, og noget var simpelthen blevet for gammelt. Det var godt slidt af årene, ligesom så meget andet! Jeg har heller ikke tænkt mig at købe nyt, for mine egne juleaftener med gæster, må vel være talte på et tidspunkt. I dag er det i hvert fald ikke lysten, som driver værket.  
I forgårs blev de sidste æbleskiver bagt, og der ligger nu 14o stk. i fryseren. I dag tog husbond endnu en af ænderne, og det tog hårdt på kræfterne. Mandens altså...men jeg tror da pokker, han havde svært ved at holde dyret. For i renset stand så vejer den næsten 4 kg. Se, det ligner bestemt noget, som er værd at komme efter.  
I dag holder jeg pause.
Anden skulle godtnok finpilles, men den får lov til at blive liggende i køleskabet indtil i morgen. For jeg trænger til pause. Til at hive stikket ud og opføre mig ligesom katten.

 

8 kommentarer:

Fruen i Midten sagde ...

Ja, tag du dig en velfortjent pause. Katten ser meget veltilpas ud. Det håber jeg, at du også bliver :-)

Helle K. sagde ...

Miauv ;)
Jeg vil også være en kat - bare en gang i mellem.
Hyg dig og nyd din stille aften.

Min hverdag som pensionist sagde ...

Jamen du har da bestemt fortjent en pause. Katten ville nok ikke ha' noget imod lidt selskab.

Jeg synes også det kan være lidt svært at finde overskud og energi når det er så gråt derude. Vi skulle gå i hi, sku vi ;o))

Kh. Majbrit

Johanne sagde ...

Fruen - Det bliver jeg ...husbond laver aftensmaden :-)

Helle - Det kan jeg godt forstå :-) og jeg under dig det gerne.

Majbrit - Det sku´ vi...nemlig :-)

Rejen sagde ...

Det er godt med pauser, og det er da godt nok også mange æbleskiver du har bagt..;-D

anette sagde ...

Ja vi kan lære meget af dyrene - pauser er vigtig. Du har haft travlt med at bage æbleskiver. Knus

Johanne sagde ...

Rejen - Regner også med der er nok til den kommende weekend samt til lillejuleaften :-)
En dejlig dag til dig.

Anette - Det kan vi :-)
Husbond siger også, at han nu er træt af æbleskiver.
Knus.

Anonym sagde ...

du har bestemt lov at være træt, gør som katten og læg dig i et godt tæppe og nyd det dejlige arbejde du har lavet.
Kh Marianne