tirsdag den 6. november 2012

Pludselig er den her


I går blev der lavet leverpostej. Ligesom sidste år - og året før, samt året før ....
Da vi for et par måneder siden købte en hel øko-gris, vejede jeg lever og spæk af og gemte det i portioner i fryseren. I de såkaldte gode gamle dage, lavede jeg helst det hele færdigt med det samme.
Men det her fungerer også. Måske meget bedre, - for der var hverken sved på panden eller brummende ord om, at NU var det altså sidste gang, jeg orkede. - Og jeg mente det!!!  
I går blev der så lavet 5 stk., 4 til fryseren og en til frokosten med det samme.

For julen sniger sig ind på os. Som en tyv om natten kommer den bagfra og lige ud af mørket, og vupti så er den her. Derfor er de indledende manøvre til juledagene startet. 

7 kommentarer:

Rejen sagde ...

Ja lige pludselig er julen over os, godt at være i god tid..;-D

Johanne sagde ...

Ja, Rejen - Det bliver jeg simpelthen nødt til, for at kunne klare mange mennesker i mange dage.
En god tirsdag aften til dig :-)

Fruen i Midten sagde ...

Hjemmelavet leverpostej - uhm! Ja, det er bare med at komme igang, for lige om lidt er vi (læs: jeg) allerede bagefter. Jeg er lidt misundelig på dig, fordi du allerede har udrettet noget :-)

Anonym sagde ...

Kan du ikke lige "smugle" en af de lækre postejer over til mig - det er min yndlingsspise -jeg må til slagteren i morgen og købe lever og spæk. uhm.
Kh Marianne

Johanne sagde ...

Kære Frue :-) Jeg er såmænd bagefter alligevel på et tidspunkt, så bare rolig :-) Skulle have lavet porretærte i dag, men opgav fordi jeg har hamrende ondt i benene efter at have stået længe i går.
Til gengæld er husbond ved at slagte en and til Mortens Aften.

Kære Marianne - Det må du :-) Ærgeligt at jeg ikke bor lige i nærheden, så jeg kan komme forbi :-)

anette sagde ...

Uh - det er godt nok fristende med hjemmelavet leverpostej! Ja lige om lidt er det jul - hvadenten vi vil det eller ej. Jeg glæder mig - men synes godt lige det må vente til 1. søndag i advent/1 december før vi skal jule herhjemme :) Knus

Johanne sagde ...

Hej Anette - Det synes jeg også. Men du ved godt fra mine blogskriverier de sidste mange år, at jeg bliver nødt til at starte på maden nu, for at jeg kan "overleve" selv :-) Knus til dig og en god torsdag.