søndag den 10. marts 2013

Fordi jeg vil....


Blæsten river og flår derude, det sner og er rivende hamrende koldt. Vi bevæger os nødigt udendørs.
Men jeg har også nok at gøre herinde.
Jeg prøver nemlig ihærdigt på at lære min nye PC med Windows 8 at kende. Vi er ikke blevet helt gode venner endnu, for her taler man ikke om, at en skovl er en skovl - og en spade en spade. Tværtimod. Intet er logisk, den er så helt anderledes den gamle Windows, og jeg har virkelig manglet at få en manual smidt i hovedet. 
Men som med alt nyt, så kræver det nok bare lidt tid og tilvænning. Og der er heldigvis mange gode sider på nettet, som man kan lære af. Det kræver alt sammen bare tid, tid, tid og tid....og lidt god forstand. Og tålmodighed.

For at det hele ikke skal gå op i computer, og jeg ikke skal blive skør af at gruble så meget, så må her også laves andet. I går bagte jeg f.eks. en sandkage. En ganske almindelig sandkage, som man ikke behøver at tænke så meget over. Men som til gengæld smager fint, og holder sig frisk længe.
I dag har jeg lavet noget så jordnært som at vaske tøj og støvsuge. Sysler, som giver ro i hovedet, for med Windows 8 bliver min tålmodighed virkelig sat på prøve. 
Men jeg skal nok lære det, fordi jeg vil. Ingen skal komme og sige, at jeg ikke kan, bare tanken om det kan gøre mig meget stædig.  





  

9 kommentarer:

Rejen sagde ...

selvfølgelig kan du lære det, men man bliver jo også et frygteligt vanemenneske, så når man har vænnet sig til en ting, så er det svært at begynde med noget nyt..:-D

May Anna sagde ...

Øvelse gør mester, siger det gamle ordsprog. Spørger tit mig selv "hvornår bliver man mester". Jeg fik ny computer i sommers også med windows 8. Endnu er jeg ikke blevet helt dus med windows 8. Så sent som for 10 min. siden måtte jeg ringe til svigersønnen for at høre, om jeg skulle klikke på ja eller nej. Ja og så har jeg fået slettet et program, som jeg ikke kan undvære. Det kommer András og ordner for mig på onsdag.
Så flittig du har været med huslige sysler
Knus
May Anna

Lene sagde ...

Pu ha jeg kan blive helt svedt ved tanken om at skulle sætte mig ind i et nyt system. Du er sej :-) Pøj pøj med det hele

Johanne sagde ...

Rejen - Det er rigtigt. Og det er jo svært at lære en gammel cirkushest nye kunster :-)

May Anna - Åh...hvor er det godt at høre, at jeg ikke er alene. For noget af det, jeg støder på nu er fuldstændig volapyk. Jeg ringer også til en af sønnerne, men har så svært ved at forstå, hvad han forklarer over telefonen. (eller også forklarer jeg forkert overfor ham).
Men vi behøver vel heller ikke at være mester allesammen :-) Om ikke andet, så er det god hjernegymnastik - og det skulle jo være godt.

Lene - Jeg lover dig...jeg sveder også indimellem :-)
Men som husbond siger: - Gid dig bare tid, for vi skal ikke have ny computer før om mange mange år igen.
Og jeg kan da stadigvæk skrive blog og sætte billeder ind.


conny sagde ...

Uh, jeg gruer for at skulle skifte computer, hvis 8'eren er sådan en, der følger med. Jeg er ikke god til nye computerting - heldigvis har vi en it-mand på kontoret, men alligevel.
Jeg er vild med dit billede af sneblomsten :-)

Fruen i Midten sagde ...

Jeg hader også at skulle sætte mig ind i nye styresystemer og/eller programmer. Synes jo, at det bare skal virke sådan intuitivt. Men det gør det ikke. Suk. Det er sikkert en god ide at bage en kage, lige før man bliver alt for arrig :-)

Anette sagde ...

Den sandkage ser rigtig lækker ud. Mon ikke det nok skal komme med den nye pc stille og roligt. Knus

Anonym sagde ...

Kære Johanne.
Jeg kommer lige forbi til en kop kaffe og 2 stk. af den vidunderlige marmorkage. Det er vist lige, hvad man trænger til i denne hundekulde!Og i mellemtiden glæder jeg mig over, at jeg ikke lige har skiftet Windows ud, jeg orker ikke alle de manualer.
Knus fra Marianne

Johanne sagde ...

Hej Conny - Jeg vidste slet ikke, hvad jeg gik ind til med Windows 8.
Men nu er den her - så der er ingen vej udenom.
Hurra...for kontorets it-mand, for så kan man da altid spørge.

Fruen - Nemlig :-) Jeg er simpelthen nødt til at tage pauser, hvor jeg glemmer alt om Windows8.

Anette - Jo, det skal det nok....men bare ikke lige sådan vupti :-)

Marianne - Havde der så bare været en manual med...men der var intet på skrift. Windows8 er vistnok bygget op efter systemet i en Iphone...sådan en har jeg bare aldrig prøvet.
Åååh...gid du ville komme forbi til den kop kaffe. Det ville være hyggeligt :-)
Knus.