torsdag den 21. marts 2013

Tålmodigheden lå ovenpå

 
 




Det var en smuk morgen, og med solskin hele formiddagen. Lyset har været helt vidunderligt og har givet nye kræfter.  
Jeg listede tidligt op på 1.salen for at tage et par billeder, imens sneen lå urørt. 
Varmen oven på er lukket ned om vinteren, så der er stadigvæk koldt. Men alligevel kunne man sagtens fornemme, hvor meget Solen lige pludselig varmede ind igennem vinduerne.
Nu varer det ikke så længe, før vores trin op og ned ad trappen kan høres i tide og utide. Ikke fordi vi behøver pladsen, der er rigelig plads til os to nedenunder. Men bare fordi indtagelsen af 1.sal minder om forår og sommer. Og på den måde giver rummet afveksling i rutinerne.  
Min havestue ligger altså på 1.sal!
   
Skyndte mig ned igen til kaffen efter at have taget billederne.
Nu har biblioteksdamen været her med bøger. Jeg har ordnet vasketøjet, gjort aftensmaden klar, og har kæmpet videre med den nye pc. 
Den isnende vind har blæst eftermiddagens lavt hængende skyer væk. Alt tegner på en stille og fredelig aften, hvor der ligger en stemning af hverdagslykke over stuen. 
Jeg fandt min tålmodighed igen, den var gemt i udsigten ovenpå.




6 kommentarer:

Rejen sagde ...

Godt du fandt, jeg håber snart jeg finder min.. :-D

Johanne sagde ...

Rejen - Det håber jeg også, at du gør :-) Så i aftes hvordan Bakken åbnede... så den er go´ nok. Foråret ER der. Det er bare dækket af sne.

Fruen i Midten sagde ...

Hverdagslykke er et godt ord. Det vil jeg prøve at få lidt mere ind i mit ordforråd :-) Dejlig udsigt I har!

Johanne sagde ...

Kære Frue - Ja, vi har en smuk udsigt, som jeg skal huske at skønne på.
Ordet Hverdagslykke dukkede lige op - jeg vil også huske det.
Knus :-)

Anonym sagde ...

Ja jeg må indrømme, at det ser meget meget smukt ud med al den sne på Jeres dejlige ø, men men men nu ville jeg hellere se noget grønt og blomstrende.
Her i huset går vi og glæder os til, at det bliver vejr til at driste os op i sommerhuset, jeg tror vi prøver at køre et smut derop langfredag, bare for en kort visit.
Kærlige knus Marianne

Johanne sagde ...

Marianne - men men men det ville jeg også hellere :-)
En kort visit til sommerhuset er da bedre end ingenting - så det synes jeg lyder som en god idé. Her er begyndt at komme folk i husene.
Knus til dig og god påske.