tirsdag den 12. marts 2013

Imens vi venter







I går var vejret mildest talt grumset, men det blev alligevel til en meget smuk tur, da vi kørte ud for at handle. Billederne er taget hist og pist på vejen.  
Det er meget længe siden, jeg har været med i byen, og derfor blev der taget billeder. Alt for mange billeder - så de fleste har jeg slettet igen.

I dag skinner Solen, og sneen er væk. 
Solens første morgenstråler trængte varmt ind i soveværelset og lagde sig på gulvtæppet. Stilheden blev kun brudt af et kor af fuglestemmer, imens jeg hilste dagen velkommen med en kop kaffe og mine private morgenskriverier. Vi er i det langsomme tempo et langt stykke hen af dagen.
Husbond kørte til den lille Brugs efter mælk, og fik der besked på, at der stod bonuspoint på vores konto.... Øh - det vidste vi så ikke lige noget om.
Men vi manglede en parasol, og det kunne vi få, uden at tage penge op af lommen. Sikke en dejlig overraskelse.  
Så venter vi blot på lunere vinde og blomster på terrassen. Og imens jeg venter, vil jeg kæmpe stædigt videre med computeren samt mine skriverier, der pludselig er kommet godt i gang.

   

  

      

10 kommentarer:

Sydhavsboer sagde ...

Skønne vinterbilleder....men man fornemmer dog foråret er der...lige om hjørnet ;-)

Hilsen Lone

Helle K. sagde ...

Vi er heldigvis sluppet for sneen i denne omgang. De havde ellers snakket om sne i Himmerland i dag, men indtil nu skinner solen.
Jeg glæder mig vildt meget til foråret kommer - håber din parasol kan fremskynde den ... :)

Johanne sagde ...

Hej Lone - og velkommen til. Skønt med besøg af en anden øboer :-)
Jeg smutter lige over og ser din blog.

Helle - Ja, i aftes talte de om sne i Himmerland i dag. Godt du er sluppet :-)
Vi glæder os nemlig - gør vi. Jeg har faktisk siddet 5 minutter under parasollen i dag i solskin.

conny sagde ...

Jeg blev helt forskrækket, da jeg så dit snebillede, for i nyhederne i går viste de jo også kaotiske billeder fra andre steder i det sydlige Danmark. Jeg krydser fingre for, at sneen ikke kommer vores vej denne gang. (På arbejdet havde jeg 14 mennesker stående i lufthavnen, der skulle have været til Frankfurt, men der er lufthavnen lukket på grund af store snemasser.)
Skønt at du er kommet i gang med skriverier.

Fruen i Midten sagde ...

Kolde men smukke billeder. Vi troede, vi ville slippe for sneen i denne omgang, men her sidst på eftermiddagen væltede det ned, og alt er hvidt. Øv. Tillykke med parasollen, nu mangler I (og alle vi andre) blot sommervejret :-)

Rejen sagde ...

Dejligt med sådanne bonuspoint, nu mangler vi bare lidt rigtigt forårsvejr..:-D

Anonym sagde ...

Hej Ja det er dejlige billeder du har fået taget men desværre er vinteren vendt tilbage her hos os vi vågnede her til morgen til sne. Vi drømmer ellers snart om forår. Dejligt at se du er her på bloggen igen. Du var savnet, det er blevet en hel vane først at gå herind for at se hvad der sker på øen. Knus Kisser

Johanne sagde ...

Hej Conny - Vi har haft sne...men bestemt ikke kaotisk. Også i nat har det sneet, men her til formiddag skinner Solen, og der er smukt derude.
Håber dine 14 mennesker er kommet godt afsted.

Frue - Ja, ØV :-) Forhåbentlig har Solen også skinnet lidt hos Jer, så alting bliver smukkere derude.

Rejen - Vi har slet ikke fulgt med i alt det med bonuspoint - så det blev en ekstra fornøjelse :-)

Hej Kisser - Det har også sneet her i løbet af natten - men her til formiddag skinner Solen og gør alting lyst og smukt.
Men ....nu VIL vi altså snart have forår :-)
Tak for pæne ord om bloggen.
Knus.

Pia sagde ...

I har da også fået en pæn ladning sne, om ikke andet på udsatte steder, kan jeg se.
Nye styresystemer kan godt være lidt af en udfordring. Jeg kender ikke Windows 8, men stiftede sidste år bekendskab med windows 7 på arbejdet, som jeg med vilje fravalgte privat, da jeg selv fik ny pc året før (tror jeg det var)Som du selv skriver, er det godt at holde hjernen i gang, bare den ikke er på overarbejde, for det har aldrig været sundt ret længe af gangen :-)

Johanne sagde ...

Hej Pia - Vi synes jo...at når vi nu alligevel var nødt til at anskaffe en ny computer, så var det dumt ikke at få Windows 8 med. For så er den måske langtidsholdbar :-)

Men jeg er nok kommet på overarbejde. Nu har jeg valgt at bruge de mest basale ting....blog og billeder.
Og så tager jeg alt det andet i små bidder. Livet er forhåbentligt langt endnu :-)