lørdag den 26. maj 2012

God Pinse

"Til pinse, når skoven bli'r rigtig grøn,
så skal vi derud hver en gårdmandssøn,
og så er det skikken nu her til lands
at svinge de piger i lystig dans.
Trala-la, la-la, la-la, la-la, ....  "

(ukendt forfatter)
Således sang min mor til Pinse, da jeg var barn.

Senere - da jeg blev en ung pige - skulle jeg gerne til fest Pinse-lørdag. For at festen var god, skulle den helst vare lige indtil Pinse-Solen dansede tidligt søndag morgen.

I dag har jeg været alene hjemme, og har nydt det. Gjort rent, vasket tøj, bagt, og tullet rundt i haven med mit kamera om halsen.
Jeg har taget en masse billeder (eller mange) fra haven, og de gør det svært at holde sig fra bloggen.
Så her viser jeg lige et par af billederne (eller mange)








I den forløbne uge har jeg været i biografen 2 gange, læst 2 bøger færdig, været til Regatte, på udstilling, og på besøg. Og på mandag skal jeg på fotoudstilling.
Men alt det må jeg vente med at berette om - for nu er det Pinse, og I ønskes  en god Pinse derude.



13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej I ønskes også en rigtig god pinse vi tager på camping på Møn. Gode billeder som sædvanlig. Er helt misundelig du er bare så god som fotograf. Hvor er manden dog henne i dag. Knus fra djævleøen

Johanne sagde ...

Hejsa ... han er til søsætning - det kan du læse mere om på Facebook. Han skulle stå i tombola i 6 timer, hvilket var for længe for mig. Og jeg havde ingen kørelejlighed hjem, så ....
Men det har været en folkefest uden lige.

God campingtur og god Pinse. Knus.

Pia sagde ...

Har I alle de tilbud på øen, eller skal du over vandet?

Vi er desværre aldrig nået til din ø. Vi holdt og ventede på færgen for et par år siden, men det stormede, og jeg er ikke særlig søstærk, for at sige det mildt. Allan mente ikke vi skulle have ødelagt vores ferie, selvom jeg gerne ville "være stærk" og gennemføre. Vi har før fået ødelagt en ferie p.g.a. min søsyge, der varede mere end en uge. Vi (Allan) har slægtninge fra øen og vi vil stadig gerne se øen og skal nok nå det en dag.

Johanne sagde ...

Hej Pia - Alt det, jeg nævner her, det foregår på øen. Der er selvfølgelig altid mere til Pinse, men alligevel kan man altid finde tilbud. Regatta er en begivenhed, som foregår 2 gange om året. Og øens lille biograf er vi selv involveret i og kæmper i øjeblikket for en digitalisering. Det ser heldigvis ud til at skulle lykkes med hjælp fra lokalbefolkningen. Udstillinger er her jo altid på skift, og bibliotek er her også. Her er museer og en masse foreninger.

Når I ovenikøbet har slægtninge, så synes jeg da, at I skulle kigge herover en gang. Og vi har da altid kaffe på kanden. Men kom om foråret eller om sommeren - der er smukkest.
Fortsat god Pinse og tak for kommentaren.

Anette sagde ...

Også en rigtig god pinse til dig. Skønne havebilleder! Årh hvor er der dog skønt derude lige nu. Jeg kan slet ikke få nok af at sidde i vores lille men pragtfulde oase af en have :) God pinse fortsat :) Knus

Johanne sagde ...

God morgen, Anette.
Det kan jeg sandelig godt forstå. Bortset fra en lille tur, skal jeg også bare nyde dagen i dag i haven. Har lige fået nye bøger hjem fra biblioteket.
God 2.pinsedag til dig. Knus.

Vores have sagde ...

Godmorgen Johanne.
Flotte billeder du viser.
Dagen her står på afslapning ude i skyggen.....
Ønsker dig en god 2. pinsedag.
Knus Hanne Bente

Johanne sagde ...

Hej Hanne Bente - Tusind tak og i hjertelig lige måde :-) Knus.

Fruen i Midten sagde ...

Sikke en dejlig have du har!

En tulle-alene-rundt dag er bare skøn en gang i mellem.

Nu er Pinsen så godt som ovre, og jeg håber, du fik nydt den i fulde drag som vi andre. I hvert fald har vejret været på vores side denne gang.

God næste uge :-)

Hyggetrold sagde ...

Hej Mosekone. Flotte billeder du har taget...det går rigtig godt med det nye kamera :)Jeg havde mit med på gåturen idag, men jeg fik ingen taget. Til gengæld blev kameraet rødglødende sidst på eftermiddagen, hvor datteren kom på besøg..hun vil nemlig så gerne fotografere. Så nu er dyrene på matriklen igen foreviget. Ligesom manden og konen også blev det. Og selvfølgelig måtte jeg have masser af billeder af datteren :). Dagen var dejlig og i morgen er det hverdag igen :)..." Jeg holder af hverdagen "...ligesom Dan Turell

Johanne sagde ...

Kære Frue - Sådan en dag er slet ikke så tosset :-)Og vi har nydt Pinsen og det skønne vejr. Gik også i gang med at lave en ny terrasse :-) Tak for din hilsen og også en god uge til dig. Med eller uden solskin :-)

Kære Hyggetrold - Jeg er glad for mit kamera :-)
Godt med en datter, som vil fotografere - og godt med hverdagen :-) Sådan har vi det jo bedst ... selvom der ikke har været så store forandringer her i Pinsen. Knus.

kokkenpaablokken.blogspot.com sagde ...

Tusind tak for turen rundt i haven - smukke billeder du får knipset. Og som altid er der eventyrlig smukt på din dejlige ø. Knus her fra vet

Johanne sagde ...

Hej fru KOK - Tusind tak for din søde kommentar :-) Knus