lørdag den 12. maj 2012

Weekend - og billeder

I løbet af ganske få minutter kan Himlen forandres dramatisk. Imens vi sad i køkkenet og spiste aftensmaden i går, kom jeg til at se ud i horisonten. Måtte lige ud og tage et par billeder, inden regnen kom. Og det gjorde den ganske kort tid efter. Også i den grad.

I dag har Solen vundet over skyerne, kun blæsten er irriterende. 
For jeg ville gerne ud. Havde tomat- og agurkplanter stående. 6 agurker og 3 tomater, sammen med 3 Hostaer til et lille nyt bed - og så lidt flere blomster til krukkerne. 

Nu er de blevet plantet på trods af blæsten, og så venter vi bare på noget mere varme. 

Da morgenen startede lidt tungt i dag, så kan man jo passende tage sig et par hvil, imens man venter på, at planterne vokser. Mere er der vel ikke at sige om den sag - andet end at jeg går og tager mange flere billeder, end jeg har brug for.
Fortsat god weekend. 

6 kommentarer:

Vores have sagde ...

Hej Johanne.
Flotte billeder du viser.
Håber at jorden er varm nok til dine
tomat - og agurkplanter.
Vejret her er ikke noget at skrive om, det er bidende koldt og blæser.
Det gode forårsvejr vi havde for en uge siden er gået på standby.
Tak for kommentaren på min blog.
Ønsker dig en rigtig god week-end.
Knus Hanne Bente

Johanne sagde ...

I lige måde til dig, Hanne Bente.
Jeg må også indrømme, at jeg er en lille smule nervøs for planterne i drivhuset. Men hvis der ikke kommer nattefrost, så går det vel. Og nu fik jeg jo købt dem :-)
Vejret er også bidende koldt her - jeg havde f.eks. hue på, da jeg ordne lidt udenfor i formiddags :-)
Knus.

Pia sagde ...

Der er ikke meget varme i luften, men i vores drivhus, er der varmt, eller lunt for det meste. Jeg plantede tomater, peber og andet for nogle uger siden, og det gror fint. Har plantet mere i dag, også på friland.

May Anna sagde ...

Dejlige billeder. Du har været flittig til at få plantet og gjort klar til vejret bliver lunere.
Jeg har haft mine pelargonier stående ude i en uge, og det klarer de fint. Sommerblomsterfrøet og georginerne er det lige tidligt nok med endnu.
En god weekend til dig

Johanne sagde ...

Hej Pia - Så vil jeg tillade mig at kalde dig for modig :-) For jeg tør dårligt sætte alle krukkerne ud. Jeg synes slet ikke, det er lige så varmt som i de foregående år.
Men mine drivhusplanter har haft det fint i nat.
Fortsat god weekend.

Hej May Anna - Enig i at det er for tidligt med georginerne. Dem har jeg stående i drivhuset lidt endnu. I dag har jeg tænkt mig at så de såkaldte "marmelukker".
Vi venter på varme, gør vi.
Fortsat god weekend.

Anonym sagde ...

Jeg synes, at du tager nogle dejlige billeder, og der er jo det gode ved fotografering nu om dage, at man bare kan slette de billeder, som man alligevel ikke har brug for.

Puh for et køligt forår!
Kærlige knus Marianne