mandag den 20. maj 2013

Ud under åben Himmel





På denne her årstid findes der mange flotte billeder af rapsmarkerne rundt omkring i landet. Så her kommer mine bidrag, der er taget fra det ene vindue oppe på 1.-salen. Billederne er taget hen over dagen, derfor er lyset forskelligt.
Hvert eneste år lader jeg mig betage af synet, og det er næsten så man får ondt i øjnene af den klare gule farve.

I går og i dag har jeg taget livtag med et af bedene. Man siger, at man skal vælge sine kampe med omhu. Det mener jeg også selv, at jeg gør, selvom Manden i huset ofte mener det modsatte.  Men så bliver der bare ikke lavet mere den dag. Og bagefter kan man jo så sidde udenfor og være tilfreds med, hvad man har udrettet. Jeg elsker at være ude, jeg holder af ro og åben Himmel. Og mener stadigvæk at arbejdet i haven er det hele værd. 
Til sidst kommer her lige lidt billedspam fra dagens tur rundt i haven. Så nu er I advaret.








 

10 kommentarer:

Rejen sagde ...

raspmarkerne er bare så smukke og skønne billeder fra din have. :-D

Fruen i Midten sagde ...

Det er for længe siden, jeg har været uden for byskiltet, kan jeg se. Rapsmarker er en fryd for øjet. Man kan kun blive i godt humør over dem. Hvor har du mange smukke blomster i dine have :-)

Anette sagde ...

Sjovt du også lige viser billeder af de smukke rapsmarker i dag. Jeg bliver aldrig træt af at kigge på dem. Dejlige billeder fra haven :)

Johanne sagde ...

Rejen - Ja, de gule rapsmarker kan gøre enhver glad :-)

Fruen - Du må udenfor byskiltet på en kort visit :-)
Tak.

Anette - Det gør man nemlig ikke, og når de er væk, synes man, at der er alt for lang tid til næste år.
Tak.

Pia sagde ...

Der er mange skønne syn ude unde den åbne himmel, både Inden og uden for byskiltet. I aften er der dog dejligst foran brændeovnen, for her er godt nok koldt i huset og mørkt udenfor ;-)

Johanne sagde ...

Pia - Vi havde også tændt op i går aftes....og det har vi sandelig også i dag. Regnen har silet ned hele dagen, og det blæser koldt.

Anonym sagde ...

Smukke smukke billeder - jeg nyder dem
Kh Marianne

Johanne sagde ...

Marianne - Det er jeg glad for at høre :-)

conny sagde ...

Ah, hvilken opkvikker på en travl arbejdsdag! Du har helt ret i, at man aldrig bliver træt af at blive "blændet" af de gule rapsmarker.
Jeg håber, at du får administreret din indsats i haven, så du også har overskud til at nyde synet bagefter. I hvert fald var det en nydelse at komme på tur i din have.

Johanne sagde ...

Conny - Jeg prøver hele tiden at administrere - men har ofte for svært ved det :-) Men nyder det, gør jeg alligevel :-)
God weekend.