onsdag den 1. maj 2013

Vingeskudt

I morges gik jeg igen på havevandring.
Krukkerne i drivhuset står og venter på at komme udenfor, vi skal bare lige først være sikker på, at vi er færdige med at få minusgrader om natten.
 Rabarberne, de kan snart bruges...
og Løvstikken er så godt som klar.

Og så er her bare lidt af alt det andet, som gør de daglige små havevandringer til så stor en del af ens livskvalitet.
Jeg kan da stadigvæk glæde mig over haven, selvom vi har skåret kraftigt ned på bedene og har nedlagt den selvforsynende køkkenhave.  



Ellers er jeg vingeskudt i dag.
Var i lørdags med husbond til et lokalt marked, hvor han havde lovet at bemande en tombolavogn. Jeg var med i 2 timer, og siden da har jeg været i besiddelse af et par ben, som ikke kan gå, samt en tung og udmattende træthed. Går rundt med følelsen af at have briller på med en helt forkert styrke. Det har jeg jo prøvet mange gange før, fordi det er en del af min sygdom, og jeg kunne bare have ladet være med at tage med, hvis jeg ikke gider døje med følgerne bagefter. Det gad jeg denne gang, for jeg fik til gengæld en dejlig lørdag, som er det hele værd.
I dag er husbond også draget af sted til sin tombolavogn, fordi der er fest og farver i byen på grund af 1.maj.
Men i dag bliver jeg hjemme og nyder min have, mine bøger og mit strikketøj.

  


8 kommentarer:

Lene sagde ...

God nydning og du har mange skønne blomster i din have, når man tænker på at foråret trækker ud :-)

Anette sagde ...

Der ser skønt ud i din have. Håber du kan få slappet godt af i dag. Knus

Rejen sagde ...

Tak for linket til din historie, det gør helt ondt i mig når jeg læser hvor kolde og afvisende familie venner og bekendte blev. Det giver stof til eftertanke, at vi mange gange stræber efter det forkerte. God aften til dig.

Johanne sagde ...

Lene - Da først Solen kom, gik det stærkt i haven.

Anette - Det fik jeg med Jussi Adler Olsens "Kvinden i Buret", som jeg ikke har fået læst endnu.

Rejen - Jeg tænkte, at det nok var tid at åbne lidt op for min "fortid" her på bloggen, fordi her efterhånden er kommet flere nye læsere til.
Tusind tak for din kommentar - og fortsat god aften :-)


conny sagde ...

Din have ser vældig "nyde-lig" ud!
Jeg er en af dem, der blev lidt glad for at få lov at læse lidt mere om dit liv. Jeg tager dog historien i små bidder; så tror jeg, den huskes bedre.
"Kvinden i Buret" har jeg kun lyttet til en del af - fordi husbonden og jeg havde en tur til Jylland i bilen, hvor han vældig gerne ville lytte videre, og så kunne jeg jo lige så godt lytte med. Men jeg kender hverken indledning eller slutningen, så jeg glæder mig til både at læse den og at se den på film.

Johanne sagde ...

Kære Conny - Læs endelig min fortid i små bidder...det kunne jeg selv finde på, hvis jeg stødte på noget lignende et sted. Men det glæder mig, at du gider læse.
Kvinden i Buret læser jeg netop fordi, den snart kommer på film. Vil nødigt læse den efter filmen.
Ønsker dig en dejlig dag.

Pia sagde ...

Jeg vidste jo hvad du hentydede til, men alligevel skulle jeg lige over på den gamle blog og genopfriske det meget lange indlæg. Det rører mig hver gang jeg læser det, godt du er her endnu.
Jeg er stadig dybt beundret over hvordan du/I tackler alt dette.
Knus og kærlige tanker til jer begge.

Johanne sagde ...

Kære Pia - Som jeg har sagt før...så får man jo intet valg.
Man kan vælge at sidde på bænken med en bajer i hånden, eller prøve at få det bedste ud af den tid, der evt. er tilbage (og det viste sig jo heldigvis at være mange år)
Men tro ikke, at skrækken for fremtiden ikke følger mig hver eneste dag.
Knus og tak til dig.