mandag den 29. august 2011

Årets Regatta





Det er efterhånden mange år siden, at jeg første gang fortalte om den årlige Regatta. Men i 2007 gjorde jeg det HER
Jeg hygger mig nu lidt med at læse, hvordan jeg formulerede mig dengang, det er sjovt at læse tilbage.

Men det var altså i lørdags, at det var Regatta-dag.
I år var vejret ikke helt så godt, som det har været i de sidste par år. De sejlende var gennemblødte af regn ved ankomsten, og af samme grund var der ikke så mange lokale til stede først på dagen. De kom først senere, da vejret klarede op.
Manden og Konen ventede også. Som altid var det hyggeligt at gense alle de smukke både, ligesom det var rart at møde kendte ansigter fra øen. Og ikke mindst få sig en lille sludder sammen med en kop kaffe fra de medbragte termokander. De "indfødte" møder talrigt op hver eneste år. For at nyde synet af de fantastiske fartøjer, som man jo nok kan drømme sig lidt væk i. Men lige så meget for at se andre ... og for at blive set!

Nu er der et helt år til igen, og jeg glæder mig allerede til næste år. Det ville være en skam, hvis man blev nødt til at blive væk fra den oplevelse. Der er en helt speciel stemning omkring sådan en Regatta. Lugten af Hav og udlængsel.

2 kommentarer:

Conny sagde ...

Det må være skønt, at komme til Regatta, men det var ærgerlig at vejret var så dårlig,men jeg tro du hyggede dig tros vejret.Jeg glæder mig også til 17/9 da er der træskibssejlads på Limfjorden, sejlskibene kommer fra Fur forbi Hvalpsund og slutter af i Skive
Knus Conny

Johanne sagde ...

Kære Conny. Træskibe er så smukke, jeg ville ønske, jeg kunne se dem :-) Håber der kommer billeder :-) Rigtig god fornøjelse og knus.