fredag den 12. august 2011

Regn, regn og atter regn



Det regner, når vi står op, og det regner, når vi går i seng. For tiden bliver der skrevet og talt en del om vejret. Holder regnen mon nogensinde op?
De stakkels heste nede bagved er tæt ved at drukne. Billederne er udsigten fra vores baghave i morges. Det lille markområde ser ud, som det plejer på en grim vinterdag. Vand og mudder.

Vi har været hos en god nabo, som desværre kun bor her om sommeren. Vi hyggede os og fik vendt verdenssituationen, og ikke mindst vores egen lille andedam (hestedam?) Det blev gjort med smil og tilfredshed.
Biblioteksdamen har også lige været her med en helt ny stak bøger, så nu er her inspirerende læsestof igen. Her er tændt op i brændeovnen og pandekagedejen står parat til at blive brugt lige om lidt. Egentlig er det hele meget hyggeligt, og jeg keder mig ikke.

6 kommentarer:

Nina sagde ...

Det er dejligt, trods alt, Johanne. Jeg tør næsten ikke fortælle, at solen har skinnet, som var den betalt for det her hele dagen. Vi håber, det holder de næste 5 dage, for i week-enden er der opera og på onsdag er der ballet i Bakkerne. Operaen kan gennemføres også hvis det regner, men det er ikke helt det samme.Regner det, når balletten skal danse, ja, så går det ikke, for så kan de stakkels dansere ikke så fast, og så må de aflyse - så vi krydser fingre :o) Nyd dine bøger og brændeovnen, det er heller ikke så slemt endda :o)

Johanne sagde ...

:-) Kære Nina...ja, trods alt :-)
Det lyder hyggeligt med opera..der kunne jeg da ellers godt have fundet på at tage med. Måske en dag.
Men nu nyder jeg foreløbig mine bøger og min varme og krydser fingre sammen med dig omkring balletten. God fornøjelse og hils - jeg skulle også hilse.

Conny sagde ...

Jeg har lige læst de sidste indlæg du har skeret, om jeres ferie til Vesterhavet, dejlig at vejret var godt,men det er nu altid dejlig, at komme hjem igen. Hvor har du mange skønne blomster i din have.Vi har også fået meget regn her,men i aftes da vi var til koncert, var der sol og blå himmel.
Kan du og manden have en god weekend

Johanne sagde ...

Kære Conny. Hvor er jeg dog glad for, at I fik godt vejr til koncerten. Håber I hyggede Jer.
Ja, vi var heldige ved Vesterhavet, dejligt..men utroligt når man ser vejret her nu. Også i dag har vi tændt op i brændeovnen. Tak for ordene om blomsterne. Knus og god weekend til Jer.

Madame sagde ...

Det har også regnet meget her i den seneste tid, Johanne. Der er store udsving i temperaturen midt på dagen og morgen/aften, så vi er begyndt at tænde op i brændeovnen hver aften. Men det er nu ganske hyggeligt, hvis man kan nyde varme pandeklager og en god bog fra biblioteket. Jeg har lige været på loppemarked og kom hjem med Ole Michelsen og Ulf Pilgaards 'Barndommens venner'. Rigtig god weekend til jer!

Johanne sagde ...

Vi tænder også op i brændeovnen - det er der flere, som gør her.
At finde en god bog på et loppemarked synes jeg er noget af en bedrift. Og så oven i købet den bog. Hvor er du heldig :-) God weekend og god fornøjelse med læsningen.