lørdag den 20. august 2011

Stilhed over øen




Selvom kroppen er ved at indstille sig på efterår, og bladene falder i haven, så er der heldigvis mange skønne sensommerdage tilbage endnu.
En af dem har været i dag. Jeg har klippet nogle stauder ned, og jeg har siddet med benene oppe på en havestol, imens dagdrømmene gik sine helt egne veje. 
Senere kørte vi en tur. Fordi man ellers alt for nemt kan komme til at glemme at se sit eget nærmiljø med de rigtige øjne. Og fordi vi pludselig lagde mærke til, at øen atter står stille. Sommerhusene står tomme, og de fastboende er ved at få deres ø tilbage. Så vi kunne drikke vores kaffe og spise vores lille kage i tosomhed lige midt i udsigten.
   

8 kommentarer:

Hyggetrold sagde ...

Åh...hvor en dejlig udsigt...og sikke billeder - som at være der selv :). Jamen så er alt jo ved at være som det er bedst,lige nu - med tingene i sin vante gænge.Jeres gode kaffe og kagerne,må simpelthen have smagt ekstra godt, indtaget i disse omgivelser.Jeg vil rose dine flotte større billeder, sikken øjenfryd :). Jeg har prøvet at lave mine større, men så blev de sat skævt på bloggen og det ser ikke ligefremt godt ud.God søndag til jer. Knus :)

Anonym sagde ...

Hvor ser det dejligt ud, fred og ro er ikke det værste :)

Johanne sagde ...

Kære Hyggetrold - Alt er næsten ved det gamle, jeg mangler bare lige at finde mine egne kræfter efter sommerferien...således at jeg kan skrive til en god veninde og fortælle om den :-)
Men bortset fra det :-)...jeg har gjort min blog bredere for at få plads til billederne. Ha´ en dejlig søndag. Knus.

Kære Anne - Det er fred og ro, der skal til :-) Knus og god søndag.

Madame sagde ...

Hvor bor I dog smukt Johanne! Med vand nær ved og masser af grønt - lige som jeg kan lide det.

Jeg har aldrig været på Ærø, men min svigerinder er vokset op på øen, så min bror og hans familie samles tit hos hans svigermor, der stadig bor på Ærø. Klem og god solskinsdag til dig!

Johanne sagde ...

Nej da, hvor spændende. Tænk engang..hvis jeg kender din brors svigermor :-) Knus til dig.

Lavendel sagde ...

Hvor er der smukt, ro og stilhed og så godt for sjælen.

Rimkogeren sagde ...

Fantastisk smukt, men hvor i landet er det?

Johanne sagde ...

Kære Lavendel - Det er det netop :-) Knus til dig.

Rimkogeren - Velkommen til.
Det er på Ærø (hende som engang havde bloggen "Johannes strøtanker) :-)