onsdag den 13. juli 2011

Dagen i dag...

Grisen er født, opvokset, kløet bagved øret, og slagtet på øen.
Derfor var stegen skæv, mør, saftig, knasende og velsmagende.
Udenfor har dagen været som efterår,
selvom datoen siger sommer.
Indenfor har duften været som juleaften.

Da jeg tog stegen op af fryseren i går og lagde den til optøning i køleskabet, skulle man næsten tro, at jeg på forhånd vidste, hvordan vejret ville blive i dag. Nemlig lige præcis velegnet til flæskesteg med tilbehør á la juleaften.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nu må jeg da vel få lov at komme ind for Blogger. For jeg er simpelthen nødt til at fortælle hvordan mine tænder sidder her og godt kunne tænke sig, at få lov at gnave med...Hvor er det lækkert...jamen, lige den rette ret, på sådan en dag som idag..Knus :). Håber jeg kommer igennem. Det er mig "Hyggetrold". Nej, det lykkedes ikke. Har forsøgt utallige gange, på at komme ind ad rette vej, så jeg prøver lige om jeg kan komme ind ad døren som anonym :)...

Johanne sagde ...

Kære Hyggetrold - Jamen, det gik da fint, du er da kommet igennem :-)Prøv evt. næste gang at skrive en kommentar, når du ER logget ind på din egen blog. Altså direkte fra bloggen af. Ellers...er det her da fint nok.
Tak for din kommentar og knus herfra.