søndag den 3. juli 2011

Så kom vi så langt



Der ligger en doven stemning over søndagen. Manden og Konen er nu alene i hytten, og når jeg tænker tilbage på sidste uge, har den været fuld af minderige oplevelser af alle mulige slags.
Jeg havde en rigtig dejlig fødselsdag med en del af familien samt et par venner og en nabo, som kiggede forbi. At fylde 65 år er måske i tanken en smule anderledes end de foregående fødselsdage. Og dog....for både Pippi og Mummitroldene er jo også efterhånden fyldt 65 år. Og de ligner da sig selv endnu.

Vi har også været til Middelalderdage, som blev holdt her i nærheden. Med kampshow, bueskydning og falkonershow. Specielt det sidste var en oplevelse.
En falkoner er en mand, som har trænet sine Falke, Ugler eller Ørne. Op til Chr.d.5`s tid betød navnet, at man gik på jagt for at skaffe sig vildtføde. Men i dag er falkoneri en fritidsbeskæftigelse. Udover selve min betagelse af fuglene, er jeg ikke i tvivl om, at manden var scenevant. Han var i hvert fald underholdende at høre på, og tilskuerne var tryllebundet.

Så kom vi så langt, som man siger. I morgen er der atter en hel ny og ubrugt uge at tage fat på.

 

2 kommentarer:

anette sagde ...

Sidste år var vi i Ørnereservatet i Nordjylland http://www.eagleworld.dk/ hvor der bl.a. var kongeørn, havørn, jagtfalk og vandrefalk - det var meget interessant og sikke nogle "fugle"!! Hav en god mandag aften :)

Johanne sagde ...

Åh anette, hvor er du heldig :-) Det er et af de steder, som står øverst på min ønskeliste over steder, jeg gerne vil besøge. Fortsat god mandag aften til dig :-)