lørdag den 16. juli 2011

Havedrømme...




Det gælder om at nyde sommeren, imens man kan. Og imens den er her. Efter regnen fortsatte jeg i haven, hvor jeg nåede til sidst, men kunne sagtens have brugt mange flere timer.
Når man så senere sidder og nyder udsigten til en stor og skøn have, så kan man ikke lade være med at drømme lidt. Særligt når man har en af sine gode dage. Så kan man ikke lade være med at tro på, at man alligevel godt kan klare haven. Ikke køkkenhaven - men bare haven...og måske et par højbede anlagt i den store gamle køkkenhave.

Men med fare for at dette her er ved at udvikle sig til en haveblog, må jeg også hellere fortælle, at jeg er begyndt at pakke til camping. Håndklæder, trøjer og strikkegarn ligger allerede på rad og række. I næste uge skal der hentes bøger på biblioteket. Så om en uge har jeg også andre ting at fortælle om end haven. For jeg  må da indrømme, at det er den, som fylder mine tanker mest lige nu.

9 kommentarer:

Irene sagde ...

Det er da også en skøn have du har!

Min hverdag som pensionist sagde ...

Skønne billeder....Mon ikke vi er mange der er rigtig glade for det liv der udfolder sig i vore haver. Jeg kan ihvertfald varmt tilslutte mig.

Kh. Majbrit:)

Johanne sagde ...

Kære Irene. Det er bestemt en skøn have jeg har, den er bare ved at være for stor :-) Du gav mig ideen til højbede, nu skal vi bare finde ud af, hvordan vi holder gangene imellem.

Kære Majbrit. Jo, vi er mange :-) Og derfor er det også svært at skrive om andet.

Louise sagde ...

Smukke blomster du har i din have. Ha en dejlig dag.
kh
Louise

Johanne sagde ...

Tusind tak, Louise, og i lige måde. Her regner det, så det bliver til indendørs sysler i dag.

Lene sagde ...

dejligt med forventningen om campingferie og du har en skøn have :-)

Johanne sagde ...

Kære Lene. Undskyld, et forsinket svar :-)
Jeg glæder mig meget til camping i år....mere end haven :-) Knus.

Anette sagde ...

Smukt ser der ud i din have. Højbede er en god løsning. Vi har selv et og jeg vil gerne have flere. Hvad læser du for øjeblikket? rigtig god camping tur :) Knus

Johanne sagde ...

Kære Anette. Jeg ved ikke med højbedene - for køkkenhaven er næsten dobbelt så stor, som den have, du ser på billedet. Så måske skal der for mange til, for at det ikke virker "mærkeligt."
Jeg har lige lavet et indlæg om, hvad jeg læser :-) Tak for gode ønsker, vi kører på mandag. Knus.